ˆ

Starostwo Powiatowe

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji (ES)

Informacja ogłoszona dnia 2013-03-25 14:05:11 przez Tomasz Melonek

Akapit nr 1 - brak tytułu

Naczelnik: Andrzej Sobczak
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 11, 12, 14, 15, 18 (parter), 212 (II piętro)
 
Telefon kontaktowy:
95 742-84-16
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - piątek 7:00 - 15:00
 

Akapit nr 2 - brak tytułu

 
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
  • wykonywanie obowiązków określonych w ustawie o systemie oświaty, karty nauczyciela, o systemie informacji oświatowej,
  • zakładanie i prowadzenie publicznych szkół specjalnych, szkół ponadpodstawowych; zakładanie i prowadzenia placówek oświatowo-wychowawczych, placówek kształcenia ustawicznego i placówek kształcenia praktycznego, poradni psychologiczno-pedagogicznych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodków wychowawczych dla dzieci, placówek zapewniających opiekę i wychowanie ucznia w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania
  • ustalanie planów sieci szkół ponadpodstawowych oraz specjalnych
  • sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, a w szczególności: prawidłowości dysponowania przyznanymi szkole lub placówce środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę lub placówkę środkami pochodzącymi z innych źródeł, a także gospodarowania mieniem, przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów, przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki
  • opracowywanie planów remontów, modernizacji i inwestycji szkół i placówek
  • współdziałanie w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych i pozabudżetowych zadań inwestycyjnych i remontów szkół oraz placówek oświatowych
  • prowadzenie postępowań w sprawie powierzania stanowisk dyrektora szkoły lub placówki
  • wykonywanie czynności związanych z nadawaniem statutu i aktu założycielskiego zakładanym szkołom
  • wydawanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną inna niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną
  • zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
  • przyjmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły publicznej prowadzonej przez inną osobę prawną i fizyczną
  • nadawanie, a także cofanie szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej oraz prowadzenie rejestru szkół i placówek niepublicznych
  • dotowanie niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych i placówek niepublicznych, na zasadach określonych uchwałą Rady
  • aktualizowanie bazy danych informacji oświatowych
  • zawieranie porozumień ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli w sprawach nieustalonych w ustawie Prawo oświatowe
  • prowadzenie postępowań dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
  • przygotowywanie projektu uchwały Rady w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli
  • przygotowywanie projektu uchwał Rady w sprawach: określenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, ustalania kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli z funduszu specjalnego na nagrody
  • wyrażanie na wniosek dyrektorów szkół, zgody na obniżenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli
  • prowadzenie bazy Systemu Informacji Oświatowej
  • kierowanie nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii
  • kierowanie uczniów do specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych
  • przygotowanie wniosków o przyznanie nagród i odznaczeń resortowych dla dyrektorów szkół i placówek
  • wykonywanie obowiązków, o których mowa w ustawach: o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o muzeach, o bibliotekach
  • finansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach, do których tytuł prawny posiada powiat
  • realizowanie zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, z wyłączeniem ochrony zabytków na wypadek sytuacji kryzysowych
  • ubieganie się o dotacje celowe z budżetu państwa na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach
  • sporządzanie projektu powiatowego programu ochrony i opieki nad zabytkami oraz przed-stawianie go do przyjęcia przez Radę
  • przedstawianie Radzie sprawozdań z realizacji powiatowego programu ochrony i opieki nad zabytkami
  • ustanawianie na wniosek wojewódzkiego konserwatora zabytków społecznego opiekuna zabytków oraz wydawanie im legitymacji
  • przygotowywanie projektu uchwały Rady w sprawie: ustanawiania i przyznawania nagród za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, zasad i trybu przyznawania stypendiów osobom zajmującym się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury oraz opieką nad zabytkami
  • prowadzenie działalności kulturalnej - tworzenie samorządowych instytucji kultury, nadawanie statutu instytucjom kultury
  • tworzenie powiatowych muzeów, nadawanie statutu, powoływanie rady muzeum
  • tworzenie powiatowych bibliotek oraz zapewnienie im warunków działania i rozwoju
  • prowadzenie spraw związanych z wymianą kulturalną
  • podejmowanie zadań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego
  • współdziałanie w organizowaniu świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla jednostek kultury prowadzonych przez powiat międzyrzecki
  • opracowywanie materiałów dotyczących projektowania i realizacji budżetu Powiatu w zakresie działań w dziedzinie turystyki
  • realizacja przedsięwzięć dotyczących zlecania zadań w zakresie turystyki oraz udzielania dotacji podmiotom spoza strefy finansów publicznych, niedziałających w celu osiągnięcia zysku
  • współpraca z podmiotami organizującymi turystyczne imprezy masowe
  • współpraca z podmiotami realizującymi zadania w zakresie poprawy infrastruktury tury-stycznej (szlaki rowerowe, piesze itp.)
  • współdziałanie w realizacji zadań w zakresie turystyki z samorządami terytorialnymi oraz innymi organizacjami i podmiotami działającymi w branży turystycznej
  • promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin Powiatu, w tym ich prezentacja na wystawach, targach i imprezach kulturalnych
  • realizowanie zadań z ustawy o kulturze fizycznej
  • tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej
  • przygotowywanie projektu uchwały Rady w sprawie powołania rady sportu - ustalenie składu i zasad powoływania oraz regulaminu działania rady
  • przyznawanie zawodnikom stypendiów za szczególne osiągnięcia sportowe
  • organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju
  • organizowanie zajęć, zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych
  • realizowanie zadań wynikających z ustaw: prawo o stowarzyszeniach, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  • podejmowanie działań w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi w sferze zadań publicznych
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla stowarzyszeń w ramach otwartych konkursów ofert oraz procedury pozakonkursowej, sporządzanie umów z oferentami, kontrola sprawozdań oraz ocena realizowanych zadań
  • prowadzenie ewidencji oraz nadzór nad stowarzyszeniami zwykłymi
  • inicjowanie spotkań informacyjnych dla organizacji pozarządowych o możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań publicznych w ramach ich statutowej działalności oraz prowadzenia dokumentacji finansowej
  • współpraca z Powiatową Radą Organizacji Pozarządowych w Międzyrzeczu oraz Radą Wojewódzką
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz koordynowanie realizacji programu
  • przygotowanie materiałów i informacji dla Zarządu związanych z ogłaszanymi konkursami ofert
  • informowanie zainteresowane podmioty o trybie i sposobie tworzenia stowarzyszeń zwykłych jak i rejestrowych, ich rejestracji i działalności
  • organizacji konferencji, spotkań, szkoleń z zakresu działalności organizacji pozarządowych
  • przygotowanie sprawozdania z realizacji rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
  • propagowanie idei wolontariatu wśród mieszkańców powiatu
  • realizacja działań związanych z wykonywaniem obowiązków określonych w ustawie o działalności leczniczej oraz ustawie - Prawo farmaceutyczne
  • realizacja uprawnień Powiatu, jako organu tworzącego Szpital Międzyrzecki Sp. z.o.o. wynikających z przepisów o działalności leczniczej
  • realizacja spraw związanych z nadzorem właścicielskim nad Szpitalem Międzyrzeckim Sp. z.o.o.
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla Szpitala Międzyrzeckiego Sp. z.o.o.
  • realizacja zadań związanych z promocja zdrowia i profilaktyką schorzeń cywilizacyjnych w zakresie programów zdrowotnych - Narodowego Programu Zdrowia oraz Wojewódzkiej Strategii Ochrony Zdrowia i wynikających z nich zadań
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania z zakresu ochrony zdrowia, profilaktyki i promocji zdrowia
  • ustalania godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych z terenu Powiatu
  • informowanie mieszkańców powiatu o możliwości opieki zdrowotnej dostępnej na terenie powiatu i województwa oraz EKUZ - Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • inicjowanie i wspieranie lokalnych oraz ogólnopolskich akcji promujących zdrowie oraz kampanie społecznościowe na rzecz ochrony zdrowia
  • inicjowanie działań promocyjnych mających istotne znaczenie dla powiatu poprzez organizacje i uczestnictwo w imprezach promocyjnych o zasięgu gminnym, powiatowym i regionalnym
  • tworzenie efektywnego systemu wzajemnego komunikowania się na szczeblu lokalnym, wojewódzkim i ogólnopolskim, którego wspólnym celem jest ustalenie polityki promocyjnej
  • prowadzenie kampanii informacyjnej poprzez współpracę z mediami lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi
  • budowa wizerunku powiatu międzyrzeckiego, jako sprawnej, przyjaznej i atrakcyjnej jednostki samorządu terytorialnego dla mieszkańców, przedsiębiorców i inwestorów, jako obszaru atrakcyjnego wartego inwestycji
  • kształtowanie wizerunku powiatu poprzez jego reklamę, utrwalanie, rozszerzanie zaufania społecznego i pozytywnego wyobrażenia o powiecie
  • realizowanie zadań promocyjnych wynikających z założeń strategii powiatu
  • opracowywanie, publikacja i dystrybucja wydawnictw, gadżetów i materiałów promocyjno-informacyjnych powiatu
  • organizowanie wydarzeń i imprez artystycznych, kulturalno-rekreacyjnych, sportowych i turystycznych o charakterze promocyjnym
  • opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych powiatu
  • eksponowanie herbu powiatu we wszystkich możliwych miejscach, imprezach oraz wydawnictwach mających znaczenie promocyjne
  • współpraca przy redagowaniu strony internetowej powiatu pod Facebooka względem me-rytorycznym
  • współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie promocji
  • przygotowanie projektu umów w zakresie realizacji zadań w obszarze promocji
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem Patronatu Starosty Międzyrzeckiego
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Nagród Starosty Międzyrzeckiego
  • realizacja programów ministerialnych i projektów unijnych
  • realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych
  • organizacja na terenie powiatu obchodu rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego
  • świadczenie dla kombatantów i osób represjonowanych pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent
  • analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw
  • prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na rozwiązanie stosunku pracy z kombatantem lub inną osobą uprawioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę
  • realizację zadań związanych z wypłacaniem świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka osiedlających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przy współpracy z innymi wydziałami zajmującymi się tym zadaniem
  • rozpatrywanie złożonych petycji i przekazywanie dokumentów i niezbędnych informacji w celu ich zamieszczenia przez Biuro Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji na stronie internetowej starostwa
  • realizacja zadań obronnych obejmujących przede wszystkim przygotowanie służby zdrowia, kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz działu zabezpieczenie społeczne i praca w powiecie na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa iw czasie wojny
  • przygotowywanie i realizacja projektu realizowanego w ramach Poddziałania 8.4.1 Doskonalenie, jakości kształcenia zawodowego - projekty realizowane poza formułą ZIT, zgodnie z wytycznymi i obowiązującymi procedurami
  • monitorowanie przebiegu realizowanego projektu i kontrola postępu finansowo-rzeczowego podjętych zadań
  • gromadzenie dokumentacji merytorycznej i finansowej realizowanego projektu
  • prowadzenie sprawozdawczości, przygotowywanie informacji związanych z realizacją projektu
  • monitoring projektu, zarządzanie ryzykiem oraz organizowanie zgodnie z ustalonym harmonogramem spotkań kadry zarządzającej, Partnerów projektu oraz przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego
  • prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi dotyczących urzędu oraz współpraca w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi powiatu
  • koordynacja i nadzór nad sprawami zamówień publicznych realizowanymi przez Starostwo Powiatowe, weryfikacja projektów dokumentów przygotowanych przez inne stanowiska pracy i jednostki organizacyjne powiatu, w tym specyfikacji istotnych warunkówzamówienia
  • przygotowywanie i wykonywanie czynności związanych z zamówieniami przed oraz po ich zakończeniu, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 tys. euro
  • prowadzenie działań zmierzających do pozyskiwania środków z budżetu Unii Europejskiej na projekty inwestycyjne i miękkie
  • inicjowanie projektów i ich realizacja przy wsparciu ekspertów zewnętrznych (koncepcja, założenia, wkład merytoryczny i finansowy do wniosku aplikacyjnego)
  • współpraca z Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze oraz Urzędem Wojewódzkim w zakresie aplikowania o środki unijne oraz w trakcie realizacji projektów
  • współpraca z gminami, szkołami, uczelniami wyższymi oraz podmiotami gospodarczymi na rzecz integracji i rozwoju powiatu w zakresie projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych
  • opracowywanie informacji, raportów i sprawozdań dotyczących udziału powiatu w projektach finansowanych ze środków zewnętrznych
  • realizowanie wszelkich działań związanych z procesami promocyjnymi i informacyjnymi dotyczącymi projektów
  • sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i związków sportowych
  • prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych
  • prowadzenie ewidencji klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej
  • prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych
  • sprawowanie nadzoru nad fundacjami

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Olender
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Andrzej Sobczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-03-21 10:01:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-03-25 14:05:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-10-13 13:01:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2389 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony