Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Informacje o Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-03-25 14:34:04 przez Tomasz Melonek
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Naczelnik/Geodeta Powiatowy: Romuald Sztuka
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 401, 402, 403, 408, 409, 410 (IV piętro)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 401, 402, 403, 408, 409, 410 (IV piętro)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
- tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- ogłaszanie informacji o sprzedaży nieruchomości;
- orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu;
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu;
- orzekanie o nadaniu gospodarstw;
- poświadczanie nabycia prawa własności w formie aktu nadania;
- ustalanie granic gospodarstw rolnych i ich szacunek oraz składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej;
- poświadczanie opisu granic działki na podstawie dokumentacji geodezyjnej;
- rozpatrywanie zastrzeżeń do scaleń i wymian;
- ujawnianie nowego stanu prawa w księgach wieczystych;
- przygotowanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej;
- prowadzenie map ewidencyjnych określających kontury użytków gruntowych, klas glebowych, konturów budynków na działkach, granic rejonów statystycznych;
- prowadzenie grup rejestrowych właścicieli nieruchomości i władających;
- zakładanie ewidencji gruntów i budynków oraz jej modernizacja;
- udostępnianie danych ewidencyjnych;
- wykonywanie wypisów z rejestrów i kartotek wyrysów z map ewidencyjnych;
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- zakładanie osnów szczegółowych;
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
- ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych;
- przyjmowanie i wydawanie danych z zasobu dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w dziedzinie geodezji i kartografii;
- sprzedaż map oraz danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
- udzielanie zezwoleń na rozpowszechnianie i reprodukowanie materiałów PZGiK;
- wydawanie decyzji zmieniającej klasyfikację gruntów;
- prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu na mapach zasadniczych i w części opisowej;
- wydawanie opinii o treści uzgodnienia;
- organizowanie posiedzeń zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej;
- udostępnianie danych zawartych w ewidencji w sieci uzbrojenia terenu odpłatnie;
- prowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
- prowadzenie rejestru gruntów wyłączonych z produkcji i gruntów podlegających rekultywacji;
- prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji:
a) właścicieli, jednostek organizacyjnych, osób, które nieruchomościami władają, użytkowników wieczystych, jednostek organizacyjnych sprawujących zarząd lub trwały zarząd nieruchomościami, użytkowników gruntów państwowych i samorządowych,
b) danych liczbowych i opisowych dotyczących gruntów,
c) danych liczbowych i opisowych dotyczących budynków i lokali,
d) wartości katastralnej gruntu, budynku oraz lokalu;
b) danych liczbowych i opisowych dotyczących gruntów,
c) danych liczbowych i opisowych dotyczących budynków i lokali,
d) wartości katastralnej gruntu, budynku oraz lokalu;
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - piątek 7:00 - 15:00