ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Informacje o Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-03-25 14:34:04 przez Tomasz Melonek

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Naczelnik/Geodeta Powiatowy: Romuald Sztuka
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 401, 402, 403, 408, 409, 410 (IV piętro)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
  • tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
  • ogłaszanie informacji o sprzedaży nieruchomości;
  • orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu;
  • prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
  • naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu;
  • orzekanie o nadaniu gospodarstw;
  • poświadczanie nabycia prawa własności w formie aktu nadania;
  • ustalanie granic gospodarstw rolnych i ich szacunek oraz składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej;
  • poświadczanie opisu granic działki na podstawie dokumentacji geodezyjnej;
  • rozpatrywanie zastrzeżeń do scaleń i wymian;
  • ujawnianie nowego stanu prawa w księgach wieczystych;
  • przygotowanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej;
  • prowadzenie map ewidencyjnych określających kontury użytków gruntowych, klas glebowych, konturów budynków na działkach, granic rejonów statystycznych;
  • prowadzenie grup rejestrowych właścicieli nieruchomości i władających;
  • zakładanie ewidencji gruntów i budynków oraz jej modernizacja;
  • udostępnianie danych ewidencyjnych;
  • wykonywanie wypisów z rejestrów i kartotek wyrysów z map ewidencyjnych;
  • prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  • zakładanie osnów szczegółowych;
  • zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej;
  • ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych;
  • przyjmowanie i wydawanie danych z zasobu dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w dziedzinie geodezji i kartografii;
  • sprzedaż map oraz danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  • udzielanie zezwoleń na rozpowszechnianie i reprodukowanie materiałów PZGiK;
  • wydawanie decyzji zmieniającej klasyfikację gruntów;
  • prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu na mapach zasadniczych i w części opisowej;
  • wydawanie opinii o treści uzgodnienia;
  • organizowanie posiedzeń zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej;
  • udostępnianie danych zawartych w ewidencji w sieci uzbrojenia terenu odpłatnie;
  • prowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
  • prowadzenie rejestru gruntów wyłączonych z produkcji i gruntów podlegających rekultywacji;
  • prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji:
a) właścicieli, jednostek organizacyjnych, osób, które nieruchomościami władają, użytkowników wieczystych, jednostek organizacyjnych sprawujących zarząd lub trwały zarząd nieruchomościami, użytkowników gruntów państwowych i samorządowych,
b) danych liczbowych i opisowych dotyczących gruntów,
c) danych liczbowych i opisowych dotyczących budynków i lokali,
d) wartości katastralnej gruntu, budynku oraz lokalu;

Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - piątek 7:00 - 15:00
« powrót do poprzedniej strony