ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Zmiana lub nadanie numeru nadwozia, podwozia, ramy lub tabliczki znamionowejDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Zmiana lub nadanie numeru nadwozia, podwozia, ramy lub tabliczki znamionowej

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów - Zmiana lub nadanie numeru nadwozia, podwozia, ramy lub tabliczki znamionowej

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-05-24 09:42:02

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 15:00, wtorek - piątek 7:00 - 14:00

Osoba kontaktowa

Okienko nr 1 - Katarzyna Komorowska; Okienko nr 2 - Justyna Szwarc; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Telefon kontaktowy

Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39

Adres e-mail

t.stawiski@powiat-miedzyrzecki.pl, j.szwarc@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

Opis procedury:
  • pobranie wniosku
  • wypełnienie wniosku
  • złożenie kompletu dokumentów
  • uiszczenie opłaty

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek oraz:
  1. Dowód własności określonego zespołu
  2. Dowód rejestracyjny pojazdu, z którego pochodzi określony zespół (w przypadku, gdy podwozie lub rama pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP)
  3. Zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względy na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, z którego pochodzi określony zespół (w przypadku, gdy podwozie lub rama pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub pojazdu, w którym dokonano wymiany określonego zespołu na inny)
  4. Odprawa celna przywozowa (w przypadku, gdy podwozie lub rama sprowadzona jest z państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej) - wyjątek stanowi przypadek nabycia podwozia lub ramy od przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami, jeżeli dołączony do wniosku dowód własności określonego zespołu zawierał będzie m. in. nazwę organu celnego, który dokonał odprawy, numer odprawy oraz datę odprawy
  5. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym potwierdzające konieczność nadania i nabicia numeru nadwozia, podwozia, ramy lub tabliczki znamionowej
  6. Dowód rejestracyjny
  7. Dowód osobisty / dowody osobiste
  8. Pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  9. Aktualne ubezpieczenie OC

Czas realizacji

Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity).

Opłaty

  • 10 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego: nadwozia, podwozia / ramy, tabliczki znamionowej. Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
  • 17 zł - w przypadku przedłożenia pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi). Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
Dodatkowo w przypadku nabicia numeru identyfikacyjnego nadwozia, podwozia / ramy:
  • 54 zł - opłata za wymianę dowodu rejestracyjnego dla pojazdu zarejestrowanego na terenie powiatu międzyrzeckiego. Nr konta: 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002
  • 18,50 zł - koszt wydania pozwolenia czasowego. Nr konta: 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002

Tryb odwoławczy

Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

Zmiana lub nadanie numeru nadwozia, podwozia, ramy pojazdu odbywa się po zarezerwowaniu terminu (osobiście, bądź telefonicznie).
WŁAŚCICIEL POJAZDU ZAREJESTROWANEGO JEST OBOWIĄZANY ZAWIADOMIĆ W TERMINIE NIEPRZEKRACZAJĄCYM 30 DNI STAROSTĘ O:
  • NABYCIU LUB ZBYCIU POJAZDU
  • ZMIANIE STANU FAKTYCZNEGO WYMAGAJĄCEJ ZMIANY DANYCH ZAMIESZCZONYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM
Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne - numer vin albo numer nadwozia, podwozia lub ramy.
Cechy identyfikacyjne, o których mowa wyżej nadaje i umieszcza producent.
Decyzję o nadaniu numeru identyfikacyjnego nadwozia, podwozia / ramy wydaje starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdów w przypadku pojazdu:
  • zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „sam”
  • w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego
  • odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu
  • nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz skarbu państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu
  • w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy *
  • zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona *
* - w tych przypadkach okoliczności te powinny być potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, która powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej
ZABRANIA SIĘ  WYMIANY NADWOZIA POJAZDU POSIADAJĄCEGO CECHY IDENTYFIKACYJNE.
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta).
Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1, 3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
W przypadku, gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności przy składaniu wniosku wymagane jest przedstawienie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu, bądź ich czytelnych kserokopii.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988, tekst jednolity)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1847.)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849,)
  5. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r., poz. 776, tekst jednolity ze zm.)
  6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r., poz. 681 ze zm.)
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz. U. z 2022 r., poz. 1848)
  8. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923, tekst jednolity ze zm.)
  9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Borkowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-05-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Stawiski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-24 09:26:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-05-24 09:42:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-12 11:02:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8175 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony