Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)Drukuj informacjęSprawa: Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)Szczegóły informacji
Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)
Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg
Ogłoszono dnia: 2013-12-05 09:48:49
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00
Osoba kontaktowa
Dorota Lubocha
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 203 (II piętro)
Telefon kontaktowy
95 742-84-37
Adres e-mail
d.lubocha@powiat-miedzyrzecki.pl
Sposób załatwienia
Pobranie wniosku z strony internetowej lub w urzędzie i wypełnienie wniosku
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 203 (II piętro)
Wymagane Dokumenty
Wniosek oraz:
Zmiany niepowodujące zmiany treści zezwolenia lub licencji:
- Zmiany ilości pojazdów:
- zwiększenie ilości pojazdów:
- aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
- kserokopie dowodów rejestracyjnych dopisywanych pojazdów,
- kserokopie dokumentów potwierdzających prawo do korzystania z dopisywanych pojazdów w przypadku pojazdów niebędących własnością przedsiębiorcy (np. umowa leasingu, najmu),
- kserokopie dokumentów (oryginały do wglądu) potwierdzających spełnianie wymogu zdolności finansowej dla wszystkich pojazdów,
- dowód uiszczenia opłaty w przypadku wystąpienia o wydanie dodatkowych wypisów
- zgłoszenie nowego pojazdu w miejsce wycofanego:
- aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
- kserokopia dowodu rejestracyjnego nowego pojazdu,
- kserokopie dokumentów potwierdzających prawo do korzystania z nowego pojazdu w przypadku pojazdów niebędących własnością przedsiębiorcy (np. umowa leasingu, najmu)
- zmiana numeru rejestracyjnego:
- aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
- kserokopia dowodu rejestracyjnego nowego pojazdu
- wycofanie pojazdu:
- aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
- ostatni wydany wypis o najwyższym numerze
- zwiększenie ilości pojazdów:
- Zmiana osoby zarządzającej transportem:
- kopia certyfikatu kompetencji zawodowych
- oświadczenie o niekaralności za poważne naruszenia
- oświadczenie o nieskazaniu poza terytorium RP (dobra reputacja)
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego (oryginał)
- umowa (w przypadku zatrudnienia osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy)
- Zmiana adresu bazy eksploatacyjnej:
- oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną ze wskazaniem adresu bazy
Zmiany powodujące zmianę treści zezwolenia:
- Zmiana nazwy/ adresu/ siedziby:
- informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS tylko w przypadku osób prawnych)
- dotychczasowe zezwolenie i wszystkie wydane wypisy
- dowód uiszczenia opłaty za zmianę zezwolenia i wypisy
- Zmiana danych wynikająca z przeniesienia uprawnień:
- załączniki jak do wniosku o udzielenie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
Czas realizacji
Ustawowy czas na realizację
Opłaty
Za zmianę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji.
Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% procent opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia.Opłata za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wynosi 50 zł.Opłatę można uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu numer 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002
Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% procent opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia.Opłata za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wynosi 50 zł.Opłatę można uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu numer 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002
Uwagi
Zmiany należy zgłosić do starosty w ciągu 28 dni od dnia ich zaistnienia.
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
-
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)Drukuj informacjęSprawa: Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Międzyrzecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anna Kamińska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-12-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dorota Lubocha |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-12-05 09:21:12 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Melonek |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-12-05 09:48:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tomasz Melonek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-07-26 11:02:00 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5787 raz(y) |