ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)Drukuj informacjęSprawa: Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)

Szczegóły informacji

Transport drogowy - Zgłaszanie zmian dotyczących uprawnień transportowych (licencje i zezwolenia)

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-12-05 09:48:49

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Dorota Lubocha

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 203 (II piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-37

Adres e-mail

d.lubocha@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

Pobranie wniosku z strony internetowej lub w urzędzie i wypełnienie wniosku

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 203 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek oraz:
 
Zmiany niepowodujące zmiany treści zezwolenia lub licencji: 
  1. Zmiany ilości pojazdów:
    1. zwiększenie  ilości pojazdów:
      • aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
      • kserokopie dowodów rejestracyjnych dopisywanych pojazdów,
      • kserokopie dokumentów potwierdzających prawo do korzystania z dopisywanych pojazdów w przypadku pojazdów niebędących własnością przedsiębiorcy (np. umowa leasingu, najmu),
      • kserokopie dokumentów (oryginały do wglądu) potwierdzających spełnianie wymogu zdolności finansowej dla wszystkich pojazdów,
      • dowód uiszczenia opłaty w przypadku wystąpienia o wydanie dodatkowych wypisów
    2. zgłoszenie nowego pojazdu w miejsce wycofanego:
      • aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
      • kserokopia dowodu rejestracyjnego nowego pojazdu,
      • kserokopie dokumentów potwierdzających prawo do korzystania z nowego pojazdu w przypadku pojazdów niebędących własnością przedsiębiorcy (np. umowa leasingu, najmu)
    3. zmiana numeru rejestracyjnego:
      • aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
      • kserokopia dowodu rejestracyjnego nowego pojazdu
    4. wycofanie pojazdu:
      • aktualny wykaz wszystkich pojazdów,
      • ostatni wydany wypis o najwyższym numerze
  2. Zmiana osoby zarządzającej transportem:
    • kopia certyfikatu kompetencji zawodowych
    • oświadczenie o niekaralności za poważne naruszenia
    • oświadczenie o nieskazaniu poza terytorium RP (dobra reputacja)
    • informacja z Krajowego Rejestru Karnego (oryginał)
    • umowa (w przypadku zatrudnienia osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy)
  3. Zmiana adresu bazy eksploatacyjnej:
    • oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną ze wskazaniem adresu bazy
Zmiany powodujące zmianę treści zezwolenia:
  1. Zmiana nazwy/ adresu/ siedziby:
    • informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS tylko w przypadku osób prawnych)
    • dotychczasowe zezwolenie i wszystkie wydane wypisy
    • dowód uiszczenia opłaty za zmianę zezwolenia i wypisy
  2. Zmiana danych wynikająca z przeniesienia uprawnień:
    • załączniki jak do wniosku o udzielenie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

Czas realizacji

Ustawowy czas na realizację

Opłaty

Za zmianę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji.
Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% procent opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia.Opłata za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wynosi 50 zł.Opłatę można uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu numer 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002

Uwagi

Zmiany należy zgłosić do starosty w ciągu 28 dni od dnia ich zaistnienia.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Kamińska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-12-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Lubocha
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-12-05 09:21:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-12-05 09:48:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-07-26 11:02:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5787 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony