ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłychDrukuj informacjęSprawa: Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Szczegóły informacji

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Wydział: Biuro Starosty

Ogłoszono dnia: 2013-03-12 09:52:05

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Wioletta Lachowicz

Miejsce załatwienia

Biuro Starosty, pok. 111 (I piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-57, 504-247-762

Adres e-mail

w.lachowicz@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

  1. Złożenie przez przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając
    • regulamin działalności,
    • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
    • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
    • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
    • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.
  2. Przeprowadzenie niezbędnego postępowania wyjaśniającego pod kątem oceny spełniania warunków określonych w przepisach prawa i ewentualnego złożenia wniosku do sądu o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.
  3. Dokonanie wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
  4. Wysłanie pisma informującego o wpisie listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub, po uzgodnieniu, odbiór osobisty.
 

Miejsce odbioru

Biuro Starosty, pok. 111 (I piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych z dołączeniem:
  • regulaminu działalności,
  • listy założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającej ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Czas realizacji

W ciągu 7 dni od dnia:
  • wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego,
  • uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.
W przypadku stwierdzenia braków we wniosku – wzywa się do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Opłaty

Nie dotyczy

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Uwagi

  1. Stowarzyszenie zwykłe nie podlega rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, nie posiada osobowości prawnej, nie może powoływać terenowych jednostek organizacyjnych, nie może zrzeszać osób prawnych, nie może prowadzić działalności gospodarczej i nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.
  2. Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem.
  3. Administratorem danych jest Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu. Podstawą przetwarzania danych są kompetencje powiatu wynikające z ustawy o samorządzie powiatowym, a cel przetwarzania danych nie wykracza poza te kompetencje. Szczegółową podstawę prawną zawarto w treści niniejszego dokumentu. Dane mogą być przekazane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania przepisami prawa lub na podstawie umowy, np. na serwis systemów informatycznych. Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach art. od 15 do 22 RODO można wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, żądać dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przeniesienia danych, cofnąć zgodę na przetwarzanie, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek podania danych może wynikać wyłącznie z wymagań ustawowych chyba, że jest warunkiem zawarcia umowy. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji można zapoznać się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w na stronie BIP lub skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Krzysztofem Pukaczewskim iod@powiat-miedzyrzecki.pl.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261).
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie określenia sposobu prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. poz. 644).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Czesław Toczyński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-01-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Czesław Toczyński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-03-12 09:20:21
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-03-12 09:52:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-09-08 13:46:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5203 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony