ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrataDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrata

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrata

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-05-06 14:02:37

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 15:00, wtorek - piątek 7:00 - 14:00

Osoba kontaktowa

Okienko nr 1 - Katarzyna Komorowska; Okienko nr 2 - Justyna Szwarc; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Telefon kontaktowy

Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39

Adres e-mail

t.stawiski@powiat-miedzyrzecki.pl, j.szwarc@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

Sprawę załatwia osobiście właściciel pojazdu. Jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności sprawę może załatwić jeden z właścicieli po przedstawieniu pełnomocnictwa.
Opis procedury:
  • pobranie wniosku
  • wypełnienie wniosku
  • złożenie kompletu dokumentów
  • uiszczenie opłaty
  • wydanie decyzji administracyjnej

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek oraz:
  • dowód rejestracyjny
  • tablice rejestracyjne / tablica rejestracyjna*
  • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych**
  • stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań***
  • dowód osobisty / dowody osobiste
  • pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  • aktualne ubezpieczenie OC
* - nie dotyczy przypadku kradzieży, zagubienia tablic rejestracyjnych w ilości 2 sztuk
** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (kradzież)
*** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (zagubienie)

Czas realizacji

Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity).

Opłaty

1. W przypadku pojazdów samochodowych:
  • 160 zł. Nr konta: 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002
2. W przypadku naczep, przyczep, motocykli i ciągników rolniczych:
  • 120 zł. Nr konta: 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002
3. W przypadku motorowerów:
  • 110 zł. Nr konta: 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002
4. 17 zł - w przypadku przedłożenia pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi). Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.

Tryb odwoławczy

Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

Jeżeli dana osoba (firma) będzie wymieniała tablice przy więcej niż jednym pojeździe, to przy wpisywaniu na listę interesantów musi powiadomić o ilości pojazdów urzędnika wyznaczającego termin.
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta). Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
W przypadku, gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności przy składaniu wniosku o nowe tablice rejestracyjne wymagane jest przedstawienie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu, bądź ich czytelnych kserokopii.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988, tekst jednolity)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury  z dnia 31 sierpnia 2022r.w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów , wymagań dla tablic rejestracyjnych  oraz wzorów  innych dokumentów (Dz.U. z 2022 r., poz. 1847.)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia  31 sierpnia 2022r.. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849)
  5. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1084, tekst jednolity, ze zm.)
  6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r., poz. 681, ze zm.)
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz. U. z 2022 r., poz. 1848)
  8. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923, tekst jednolity ze zm.)
  9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zmianami)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Borkowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-04-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Stawiski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-06 13:53:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-05-06 14:02:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-12 11:07:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
7829 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony