ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Wpisanie lub wykreślenie zastawu rejestrowegoDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Wpisanie lub wykreślenie zastawu rejestrowego

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów - Wpisanie lub wykreślenie zastawu rejestrowego

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-05-07 13:42:34

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 15:30, wtorek - piątek 7:00 - 14:30

Osoba kontaktowa

Okienko nr 1 - Katarzyna Komorowska; Okienko nr 2 - Justyna Szwarc; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Telefon kontaktowy

Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39

Adres e-mail

t.stawiski@powiat-miedzyrzecki.pl, j.szwarc@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

Opis procedury:
  • pobranie wniosku
  • wypełnienie wniosku
  • złożenie kompletu dokumentów

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek oraz:
  • dowód rejestracyjny pojazdu
  • aktualny lub pełny odpis z rejestru zastawów lub zaświadczenie wydane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazujące, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów - w przypadku wpisu zastawu rejestrowego
  • odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów lub pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu - w przypadku wykreślenia zastawu rejestrowego
  • pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  • dowód osobisty
  • aktualne ubezpieczenie OC

Czas realizacji

Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity).

Opłaty

Brak opłat komunikacyjnych
17 zł - w niektórych przypadkach pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi)
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.

Tryb odwoławczy

Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

WŁAŚCICIEL POJAZDU ZAREJESTROWANEGO JEST OBOWIĄZANY ZAWIADOMIĆ W TERMINIE NIEPRZEKRACZAJĄCYM 30 DNI STAROSTĘ O:
  • NABYCIU LUB ZBYCIU POJAZDU
  • ZMIANIE STANU FAKTYCZNEGO WYMAGAJĄCEJ ZMIANY DANYCH ZAMIESZCZONYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta).
Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1, 3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

Podstawa prawna

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1847.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity)
  3. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988, tekst jednolity)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 145, poz. 1542)
  6. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 października 1997 r. w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasadach udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń (Dz. U. z 1997 r., Nr 134, poz. 893, ze zm.)
  7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923, tekst jednolity ze zm.)
  8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Robert Borkowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-04-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Stawiski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-07 13:37:15
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-05-07 13:42:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-12-12 11:06:01
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5875 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony