ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na trwałe lub czasowe wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej klasy I, II, III a, III b, gruntów pochodzenia organicznego klas IV a, IV b, V, VI, gruntów pod stawami rybnymi oraz za grunty wymienione wart.2 ust.1 pkt 6–9Drukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na trwałe lub czasowe wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej klasy I, II, III a, III b, gruntów pochodzenia organicznego klas IV a, IV b, V, VI, gruntów pod stawami rybnymi oraz za grunty wymienione wart.2 ust.1 pkt 6–9

Szczegóły informacji

Zezwolenie na trwałe lub czasowe wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej klasy I, II, III a, III b, gruntów pochodzenia organicznego klas IV a, IV b, V, VI, gruntów pod stawami rybnymi oraz za grunty wymienione wart.2 ust.1 pkt 6–9

Wydział: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Ogłoszono dnia: 2013-07-10 11:47:07

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 8:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Anna Korol

Miejsce załatwienia

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 410 (IV piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-55, 504 247 775

Adres e-mail

a.korol@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

  1. Złożenie wniosku bezpośrednio w miejscu obsługi lub sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu lub w inny uzgodniony sposób
  2. Odbiór zamówionych dokumentów możliwy po okazaniu dowodu wpłaty

Miejsce odbioru

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 410 (IV piętro)

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej
  2. Projekt zagospodarowania działki lub terenu (z zaznaczonym terenem przeznaczonym do wyłączenia) w skali 1:500 lub 1:1000
  3. Dokumentacja budowlana z uzgodnieniami - do wglądu
  4. Bilans gruntów przeznaczonych do wyłączenia wg użytków i klas bonitacyjnych
  • Wniosek o wydanie opinii o pochodzeniu gruntów rolnych - dla gruntów rolnych nie podlegających wyłączeniu w trybie decyzji administracyjnej - w tym dla inwestycji wymagającej jedynie zgłoszenia w Wydz. B i A : mapa z zaznaczonym posadowieniem obiektu budowlanego
  • Wniosek o wydanie decyzji określającej osobę, termin i sposób wykonania rekultywacji gruntów oraz sporządzona przez geologa dokumentacja sposobu wykonania rekultywacji
  • Wniosek o wydanie decyzji o uznaniu rekultywacji za zakończoną

Czas realizacji

  • 7 dni dla opinii o pochodzeniu gruntów rolnych
  • 1-2 miesiące dla decyzji

Opłaty

Opłaty skarbowe:
  • 10 zł - za wydanie decyzji o kierunku rekultywacji lub o uznaniu rekultywacji za zakończoną
  • Wniosek o opinię zwolniony z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1827).
  • Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na trwałe wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej nie wymaga opłaty skarbowej w sprawach budownictwa mieszkaniowego lub jeżeli na podstawie odrębnych przepisów podlega innym opłatom cywilno-prawnym
  • 17 zł dla decyzji lub opinii jeśli strona działa przez pełnomocnika
Inne opłaty:
Należność i opłaty roczne naliczone zgodnie z ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych

Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji administracyjnej.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1161 , z późn. zm.)
  2. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 , z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z póz. zm.)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Korol
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-01-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sebastian Gwóźdź
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-07-10 10:53:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-07-10 11:47:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-11-25 13:36:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
7106 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony