ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Opłata skarbowaDrukuj informacjęSprawa: Opłata skarbowa

Szczegóły informacji

Opłata skarbowa

Wydział: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Ogłoszono dnia: 2019-05-15 13:57:34

Termin załatwienia

nie dotyczy

Osoba kontaktowa

Patrycja Świerczyńska, Monika Antosiak, Anna Korol

Miejsce załatwienia

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 401, 402 (IV piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-59, 95 742-84-60, 95 742-84-61

Adres e-mail

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu ul. Przemysłowa 2 66-300 Międzyrzecz pok. 401, 402, 409, 410, 411 (IV piętro)

Opłaty

Opłata skarbowa:
  • złożenie wniosku nie podlega opłacie skarbowej,
  • opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jeżeli w imieniu strony działa pełnomocnik.
Z opłaty tej zwolnione są następujące pełnomocnictwa:
  • poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2018.1044 ze zm.) zapłaty należnej opłaty skarbowej można dokonywać w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowej na rachunek tego organu (nie można przy użyciu znaków tej opłaty). Organem właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
 
Przedmiot opłaty skarbowej
Na podstawie ustawy - opłacie skarbowej podlega obecnie dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek, wydanie zaświadczenia na wniosek, wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji) w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
 
Powstanie obowiązku podatkowego
Opłata skarbowa została odniesiona do obowiązku jej zapłaty w stosunku do konkretnych czynności organów administracji publicznej, tzn. wydania zaświadczenia lub zezwolenia albo dokonania czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek, przy jednoczesnej weryfikacji zakresu czynności urzędowych objętych tą opłatą.
W sytuacji, gdy czynność urzędowa nie zostanie wykonana albo nie zostanie wydane zaświadczenie lub zezwolenie istnieje możliwość zwrotu opłaty skarbowej, który odbywa się tylko na wniosek zainteresowanego.
W przypadku obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz 1044) do wniosku składanego w sekretariacie Starostwa należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty.
Organy podatkowe będą, co miesiąc informowane o przypadkach nieuiszczenia należnej opłaty skarbowej od dokonanych czynności czy wydanych zaświadczeń i zezwoleń, zezwoleń także złożonych do nich dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, po czym zostanie przeprowadzona windykacja należności zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
 
Burmistrz Międzyrzecza jest organem właściwym miejscowo w sprawach opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej, wydania zaświadczenia oraz zezwolenia (pozwolenia, koncesji) - jeżeli organ lub podmiot, który dokonuje czynności urzędowej lub wydaje zaświadczenie bądź zezwolenie (pozwolenie, koncesję) posiada siedzibę na terenie Gminy Międzyrzecz.
 
Opłatę skarbową można uiścić:
  • na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu nr 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 prowadzony przez Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz
  • lub u inkasentów opłaty skarbowej, wyznaczonych na podstawie Uchwały XLVI/421/14 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 października 2014 r., będących pracownikami Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu i Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu

Tryb odwoławczy

W przypadkach określonych w art. 9 ust. 1 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U.2018.1044 ze zm.) o zwrot opłaty skarbowej należy wystąpić z wnioskiem do Burmistrza Międzyrzecza.
We wniosku należy umieścić dane m.in.:
  • imię i nazwisko lub nazwę wpłacającego
  • adres wpłacającego
  • wysokość wnioskowanego zwrotu opłaty skarbowej
  • data uiszczenia opłaty skarbowej
  • nr pokwitowania lub nr rachunku bankowego
  • przedmiot opłaty skarbowej

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz 1044 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz.U.2007.187.1330 ze zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agata Gerc
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-05-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Romuald Sztuka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-05-15 13:56:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-05-15 13:57:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-08-23 14:18:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1653 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony