Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie i rejestracja szkoły/placówki niepublicznejDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie i rejestracja szkoły/placówki niepublicznejSzczegóły informacji
Zgłoszenie i rejestracja szkoły/placówki niepublicznej
Wydział: Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji
Ogłoszono dnia: 2013-03-14 10:54:25
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00
Osoba kontaktowa
Katarzyna Hegenbarth
Miejsce załatwienia
Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji, pok. 18 (parter)
Telefon kontaktowy
95 742-84-29, 504 247 940
Adres e-mail
k.hegenbarth@powiat-miedzyrzecki.pl
Sposób załatwienia
Złożenie wniosku o wpis do ewidencji szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Międzyrzecki.
Miejsce odbioru
Decyzja o wpisie zostanie wysłana pocztą.
Wymagane Dokumenty
1. Należy złożyć wniosek, który powinien zawierać:
a) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby (w celu przyspieszenia procedury wpisu prosimy o podanie numeru telefonu),
b) określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki,
c) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – nazwy zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego ustalanej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy,
d) podanie terminu rozpoczęcia funkcjonowania szkoły lub placówki,
e) wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
• możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno - wychowawczych,
• realizację innych zadań statutowych,
• w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
• bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Pozostałe dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:
a) kserokopię umowy najmu lub aktu własności lokalu, w którym będzie funkcjonowała szkoła lub placówka,
b) zaświadczenia sanepid-u i p. poż. stwierdzające, że w pomieszczeniach tych może odbywać się proces dydaktyczny, opiekuńczy i wychowawczy (w zależności od typu placówki),
c) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych oraz listę zbiorczą pracowników pedagogicznych z wykazem kserokopii ich dyplomów przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,
d) dane dotyczące kwalifikacji dyrektora szkoły lub placówki,
e) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust 3 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. w przypadku szkoły podstawowej specjalnej i gimnazjum specjalnego, oraz szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej,
f) statut szkoły lub placówki, który winien zawierać:
• nazwę, typ, cel oraz zadania szkoły lub placówki,
• osobę prowadzącą szkołę lub placówkę,
• organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań,
• organizację szkoły lub placówki,
• prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki, w których uczeń może być skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki,
• sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki,
• zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki.
3. Do wszystkich kserokopii dokumentów konieczne jest przedłożenie ich oryginału.
a) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby (w celu przyspieszenia procedury wpisu prosimy o podanie numeru telefonu),
b) określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki,
c) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – nazwy zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego ustalanej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania lub klasyfikacji zawodów i specjalności ustalanej na potrzeby rynku pracy przez ministra właściwego do spraw pracy,
d) podanie terminu rozpoczęcia funkcjonowania szkoły lub placówki,
e) wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
• możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno - wychowawczych,
• realizację innych zadań statutowych,
• w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
• bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Pozostałe dokumenty, które należy dołączyć do wniosku:
a) kserokopię umowy najmu lub aktu własności lokalu, w którym będzie funkcjonowała szkoła lub placówka,
b) zaświadczenia sanepid-u i p. poż. stwierdzające, że w pomieszczeniach tych może odbywać się proces dydaktyczny, opiekuńczy i wychowawczy (w zależności od typu placówki),
c) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych oraz listę zbiorczą pracowników pedagogicznych z wykazem kserokopii ich dyplomów przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,
d) dane dotyczące kwalifikacji dyrektora szkoły lub placówki,
e) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust 3 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. w przypadku szkoły podstawowej specjalnej i gimnazjum specjalnego, oraz szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej,
f) statut szkoły lub placówki, który winien zawierać:
• nazwę, typ, cel oraz zadania szkoły lub placówki,
• osobę prowadzącą szkołę lub placówkę,
• organy szkoły lub placówki oraz zakres ich zadań,
• organizację szkoły lub placówki,
• prawa i obowiązki pracowników oraz uczniów szkoły lub placówki, w tym przypadki, w których uczeń może być skreślony z listy uczniów szkoły lub placówki,
• sposób uzyskiwania środków finansowych na działalność szkoły lub placówki,
• zasady przyjmowania uczniów do szkoły lub placówki.
3. Do wszystkich kserokopii dokumentów konieczne jest przedłożenie ich oryginału.
Czas realizacji
Ustawowy.
Opłaty
Nie dotyczy.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Lubuskiego Kuratora Oświaty w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odwołanie można składać w Starostwie Powiatowym w Międzyrzeczu.
Uwagi
Zobowiązanie osoby zgłaszającej do zgłoszenia w ciągu 14 dni wszelkich zmian danych zawartych w zgłoszeniu, powstałych po wpisie do ewidencji.
Podstawa prawna
- Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
- Ustawa kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie i rejestracja szkoły/placówki niepublicznejDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie i rejestracja szkoły/placówki niepublicznej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Międzyrzecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Katarzyna Hegenbarth |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-03-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Hegenbarth |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-03-14 10:53:28 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Katarzyna Hegenbarth |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-03-14 10:54:25 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Katarzyna Hegenbarth |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-03-14 11:02:57 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4833 raz(y) |