Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Audytor Wewnętrzny ›
- Biuro Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji ›
- Biuro Rady Powiatu ›
- Biuro Starosty ›
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów ›
- Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego ›
- Wydział Architektury i Budownictwa ›
- Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji ›
- Wydział Finansów ›
- Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami ›
Naczelnik/Geodeta Powiatowy: Dominika Wacławik
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu ul. Przemysłowa 2 66-300 Międzyrzecz pok. 401, 402, 409, 410, 411 (IV piętro)Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa; ogłaszanie informacji o sprzedaży nieruchomości; orzekanie o wygaśnięciu trwałego zarządu; prowadzenie spraw związanych z ustaleniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych; naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu wieczystego użytkowania i trwałego zarządu; orzekanie o nadaniu gospodarstw; poświadczanie nabycia prawa własności w formie aktu nadania; ustalanie granic gospodarstw rolnych i ich szacunek oraz składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej; poświadczanie opisu granic działki na podstawie dokumentacji geodezyjnej; rozpatrywanie zastrzeżeń do scaleń i wymian; ujawnianie nowego stanu prawa w księgach wieczystych; przygotowanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej; prowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych; prowadzenie rejestru gruntów wyłączonych z produkcji i gruntów podlegających rekultywacji; prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji: a) właścicieli, jednostek organizacyjnych, osób, które nieruchomościami władają, użytkowników wieczystych, jednostek organizacyjnych sprawujących zarząd lub trwały zarząd nieruchomościami, użytkowników gruntów państwowych i samorządowych, b) danych liczbowych i opisowych dotyczących gruntów, c) danych liczbowych i opisowych dotyczących budynków i lokali, d) wartości katastralnej gruntu, budynku oraz lokalu; prowadzenie map ewidencyjnych określających kontury użytków gruntowych, klas glebowych, konturów budynków na działkach, granic rejonów statystycznych; prowadzenie grup rejestrowych właścicieli nieruchomości i władających; zakładanie ewidencji gruntów i budynków oraz jej modernizacja; udostępnianie danych ewidencyjnych; wykonywanie wypisów z rejestrów i kartotek wyrysów z map ewidencyjnych; prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego; zakładanie osnów szczegółowych; zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej; ochrona znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych; przyjmowanie i wydawanie danych z zasobu dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w dziedzinie geodezji i kartografii; sprzedaż map oraz danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego; udzielanie zezwoleń na rozpowszechnianie i reprodukowanie materiałów PZGiK; wydawanie decyzji zmieniającej klasyfikację gruntów; prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu na mapach zasadniczych i w części opisowej; wydawanie opinii o treści uzgodnienia; organizowanie posiedzeń zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej; udostępnianie danych zawartych w ewidencji w sieci uzbrojenia terenu odpłatnie;Telefon kontaktowy:
504-247-907Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00 Wtorek - piątek 7:00 - 15:00- Ustalenie kierunku rekultywacji, uznanie rekultywacji gruntów rolnych za zakończoną
- Wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków, kopia mapy ewidencyjnej, rejestr cen i wartości nieruchomości
- Zezwolenie na trwałe lub czasowe wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolniczej klasy I, II, III a, III b, gruntów pochodzenia organicznego klas IV a, IV b, V, VI, gruntów pod stawami rybnymi oraz za grunty wymienione wart.2 ust.1 pkt 6–9
- Aktualizacja użytków gruntowych
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Sprzedaż prawa własności na rzecz użytkowników wieczystych
- Nadawanie działek dożywotnich na własność na rzecz byłego rolnika lub jego zstępnego, który nieruchomość tą użytkuje
- Nadawanie działek siedliskowych na własność na rzecz właściciela budynków, znajdujących się na działce gruntu, która wchodziła w skład gospodarstwa rolnego przekazanego państwu na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem 1 stycznia 1983 roku
- Zgoda na wykreślenie z księgi wieczystej ciężaru realnego
- Wykreślenie z księgi wieczystej ostrzeżenia o wszczęciu postępowania scaleniowego/postępowania wymiennego
- Uzyskanie zgody na podstawie art. 124b ustawy o gospodarce nieruchomościami w celu wykonania czynności związanych z konserwacją, remontami oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń, nienależących do części składowych nieruchomości, służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, a także usuwaniem z gruntu tych ciągów, przewodów, urządzeń i obiektów jeżeli użytkownik wieczysty lub właściciel nie wyraża na to zgody
- Zezwolenie na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody na podstawie art. 126 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Zgłaszanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków
- Wniosek o dostęp do trybu chronionego przy pomocy platformy GEOPORTAL
- Opłata skarbowa
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ›
- Wydział Komunikacji i Dróg ›
- Wydział Organizacyjny ›
- Wydział Ochrony Środowiska ›