ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowymDrukuj informacjęSprawa: Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Szczegóły informacji

Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-03-27 11:58:26

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Anna Kamińska

Miejsce załatwienia

Informacja w Wydziale Komunikacji i Dróg pok. 218 (II piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-37

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

  1. Uzyskanie informacji od zarządcy wyznaczonego parkingu, na podstawie wystawionej karty parkingowej (lub z treści zamieszczonej poniżej w części: "Opłaty") o wysokości należnej opłaty za usunięty i przechowywany pojazd. Opłata dobowa za przechowywanie pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą, kolejną dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.
  2. Właściciel lub użytkownik pojazdu powinien wnieść należną opłatę na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu nr 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002 bezpośrednio w kasie. Kasa znajduje się w budynku urzędu - pok. 214, II piętro (czynna jest w dni robocze do godz. 1430, w poniedziałki do godz. 1530). Opłatę można także wnieść przelewem bankowym lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
  3. Dowód wniesienia opłaty powinien zawierać w tytule zapłaty markę i nr rejestracyjny pojazdu przechowywanego na parkingu strzeżonym.
  4. Kasowy dowód wniesienia opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu - za usunięcie i przechowanie pojazdu należy okazać zarządcy parkingu w celu odbioru pojazdu wraz z zezwoleniem na odbiór pojazdu otrzymanym z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu (jeśli pojazd został usunięty wskutek wydania dyspozycji policji).
  5. Odbiór pojazdu z parkingu na podstawie każdego innego dokumentu niż kasowy dowód wpłaty, może nastąpić po otrzymaniu przez urząd bankowego potwierdzenia wpłaty.
  6. W przypadku usunięcia pojazdu z powowdu braku ważnej polisy OC, należy w/w dokument przedstawić przy odbiorze pojazdu.
UWAGA - poza dowodem wpłaty w kasie, urząd nie wystawia żadnych innych dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów usunięcia pojazdu z drogi.

Miejsce odbioru

  • od 1 stycznia 2018 r. parking znajduje się: 66-440 Skwierzyna, ul. Rzeźnicka 1

Opłaty

Od 1 stycznia 2018 r. opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Międzyrzeckiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1260, ze zm.):
 
Rower lub motorower:
  • za usunięcie - 113 zł
  • za każdą dobę przechowywania - 20 zł
Motocykl:
  • za usunięcie - 223 zł
  • za każdą dobę przechowania - 27 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
  • za usunięcie - 486 zł
  • za każda dobę przechowywania - 40 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
  • za usunięcie - 606 zł
  • za każda dobę przechowywania - 52 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
  • za usunięcie - 857 zł
  • za każda dobę przechowywania - 75 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
  • za usunięcie - 1263 zł
  • za każda dobę przechowywania - 136 zł
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
  • za usunięcie - 1537 zł
  • za każdą dobę przechowywania - 200 zł
W/w opłaty wynikają z treści uchwały Rady Powiatu Miedzyrzeckiego nr XXXVIII.187.17 z dnia 25 października 2017 roku.
 

Uwagi

Odbiór pojazdu możliwy jest tylko i wyłącznie w dniu wystawienia karty parkingowej po opłaceniu kwoty w niej wskazanej. Za każdy następny dzień opłata rośnie.
Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
 
Podmiot wybrany do świadczenia usług usuwania i przechowywania pojazdów z dróg na terenie Powiatu Międzyrzeckiego - zgodnie z przepisami art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym - w okresie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.:
Ratownictwo Drogowe ANHOL Agnieszka Kuś
ul. Poznańska 22
66-440 Skwierzyna
tel. 602 793 389
Parking strzeżony: 66-440 Skwierzyna, ul. Rzeźnicka 1

Podstawa prawna

  1. Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260, ze zm.)
  2. Uchwała nr XXXVIII.187.17 Rady Powiatu Międzyrzeckiego z dnia 25 października 2017 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokości kosztów powstałych wskutek wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, jeżeli odstąpiono od usunięcia pojazdu z powodu ustania przyczyny jego usunięcia

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony