ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zarządzanie ruchem na drogach - Zatwierdzenia czasowej/stałej organizacji ruchu, opiniowane stałej/czasowej organizacji ruchuDrukuj informacjęSprawa: Zarządzanie ruchem na drogach - Zatwierdzenia czasowej/stałej organizacji ruchu, opiniowane stałej/czasowej organizacji ruchu

Szczegóły informacji

Zarządzanie ruchem na drogach - Zatwierdzenia czasowej/stałej organizacji ruchu, opiniowane stałej/czasowej organizacji ruchu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-04-04 13:05:17

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Adam Radomski

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 203 (II piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-37

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Wydanie zatwierdzenia lub opinii stałej/czasowej organizacji ruchu

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 203 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek
2. Minimum 2 egzemplarze projektu organizacji ruchu, projekt powinien zawierać:
  • plan orientacyjny w skali od 1: 10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy
  • plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000
  • program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi (w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną
  • zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji
  • opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień
  • przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu
  • nazwisko i podpis projektanta
3. Do przedstawionego projektu powinny być dołączone opinie:
  • komendanta wojewódzkiego Policji (w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzka)
  • komendanta powiatowego Policji (w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową)
  • komendanta miejskiego policji (w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej)
  • zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostka składającą projekt
  • organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem
Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego.
Zgodnie z art.10. ust. 5, Ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.), Starosta Międzyrzecki jest organem zarządzającym ruchem na drogach publicznych powiatowych i gminnych, w związku z czym wyłącznie dla dróg publicznych powiatowych i gminnych zatwierdza projekty stałej oraz czasowej organizacji ruchu.
Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
1. zarząd drogi
2. organ zarządzający ruchem
3. inwestor lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r., Nr 177, poz. 1729) - tj. kolejowe jednostki organizacyjne, jednostki realizujące roboty na drodze, przedsiębiorcy prowadzący obiekty mające charakter usługowych (stacje paliw, restauracje, stacje radiowe, organizacje turystyczne), jednostki do których prowadzą wyjazdy pojazdów uprzywilejowanych
4. osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3
Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1. dołączenia do projektu:
  • profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi
  • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej
2. złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
Po rozpatrzeniu złożonego projektu organ zarządzający ruchem może:
1. zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
  • bez zmian
  • po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu
2. odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek
3. odrzucić projekt

Czas realizacji

Do jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku - zgodnie z  art.35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.

Opłaty

Nie dotyczy

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Uwagi

Jeżeli w terminie co najmniej siedmiu dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu określonym przez organ zarządzający ruchem, jednostka wprowadzająca organizację ruchu nie zawiadomi organu zarządzającego ruchem, zarządu drogi oraz właściwego komendanta policji, zgodnie z § 12 ust. 4 ww. rozporządzenia, zatwierdzona organizacja ruchu traci ważność.
(Wzór zawiadomienia w załączniku poniżej)

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257)
  2. Ustawa z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1260, z późn. zm.)
  3. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003 r., Nr 177, poz.1729)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r., Nr 220, poz. 2181 z późn. zm.)
  5. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 r., poz. 124, ze zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony