ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrataDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrata

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrata

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-05-06 14:02:37

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 15:00, wtorek - piątek 7:00 - 14:00

Osoba kontaktowa

Okienko nr 1 - Robert Borkowski; Okienko nr 2 - Jakub Szymański; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Telefon kontaktowy

Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Sprawę załatwia osobiście właściciel pojazdu. Jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności sprawę może załatwić jeden z właścicieli po przedstawieniu pełnomocnictwa.
Opis procedury:
  • pobranie wniosku
  • wypełnienie wniosku
  • złożenie kompletu dokumentów
  • uiszczenie opłaty
  • wydanie decyzji administracyjnej

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek oraz:
  • dowód rejestracyjny
  • karta pojazdu (jeżeli była wydana)
  • tablice rejestracyjne / tablica rejestracyjna*
  • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych**
  • stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań***
  • dowód osobisty / dowody osobiste
  • pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  • aktualne ubezpieczenie OC
* - nie dotyczy przypadku kradzieży, zagubienia tablic rejestracyjnych w ilości 2 sztuk
** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (kradzież)
*** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (zagubienie)

Czas realizacji

Po złożeniu wniosku o wydanie nowych tablic rejestracyjnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje czasowej rejestracji pojazdu na okres nieprzekraczający 30 dni wydając nowe tablice rejestracyjne oraz pozwolenie czasowe.
Pozwolenie czasowe przez upływem terminu jego ważności należy zwrócić do organu rejestrującego, który je wydał.
Gotowy dokument (dowód rejestracyjny) można odebrać po upływie 14 dni od dnia złożenia wniosku. W celu wcześniejszego odbioru dokumentu wymagany jest kontakt telefoniczny lub wizyta na stronie internetowej www.info-car.pl (najprędzej po 7 dniach od dnia złożenia wniosku). Kontakt telefoniczny, bądź wizyta na stronie internetowej wiąże się z koniecznością wcześniejszego potwierdzenia, czy dokument (dowód rejestracyjny) jest już do odbioru w Wydziale Komunikacji i Dróg.
Odbiór nowego dowodu rejestracyjnego (po wymianie tablic) odbywa się po przedstawieniu:
  • pozwolenia czasowego
  • karty pojazdu (jeżeli była wydana)
  • pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagane)
  • dowodu osobistego
  • aktualnego ubezpieczenia OC
Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23, tekst jednolity).

Opłaty

1. W przypadku pojazdów samochodowych:
  • 180,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 178,50 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 2,00 zł)
2. W przypadku naczep, przyczep, motocykli i ciągników rolniczych:
  • 121,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 120,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,50 zł)
3. W przypadku motorowerów:
  • 111,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 110,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,50 zł)
4. 17 zł - w przypadku przedłożenia pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi)

Tryb odwoławczy

Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

Jeżeli dana osoba (firma) będzie wymieniała tablice przy więcej niż jednym pojeździe, to przy wpisywaniu na listę interesantów musi powiadomić o ilości pojazdów urzędnika wyznaczającego termin.
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta). Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
W przypadku, gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności przy składaniu wniosku o nowe tablice rejestracyjne wymagane jest przedstawienie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu, bądź ich czytelnych kserokopii.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, tekst jednolity ze zm.)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990, tekst jednolity ze zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355 ze zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1088, tekst jednolity ze zm.)
  5. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1084, tekst jednolity)
  6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r., poz. 681, ze zm.)
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2016 r., poz. 689)
  8. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827, tekst jednolity ze zm.)
  9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zmianami)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony