ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Rejestracja pojazdu używanego (przerejestrowanie) - rezerwacja on-line (rezerwacja internetowa)Drukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Rejestracja pojazdu używanego (przerejestrowanie) - rezerwacja on-line (rezerwacja internetowa)

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów - Rejestracja pojazdu używanego (przerejestrowanie) - rezerwacja on-line (rezerwacja internetowa)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-05-07 11:15:55

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 15:00, wtorek - piątek 7:00 - 14:00

Osoba kontaktowa

Okienko nr 1 - Robert Borkowski; Okienko nr 2 - Jakub Szymański; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Telefon kontaktowy

Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Rezerwację terminu rejestracji pojazdów można zrealizować przez internet, korzystając ze stron www.powiat-miedzyrzecki.pl (baner "Zarejestruj pojazd") lub www.bip.powiat-miedzyrzecki.pl (zakładka "Rejestracja pojazdów"). Pod pojęciem rejestracji należy rozumieć zakup nowego pojazdu w kraju, zakup używanego w naszym powiecie, innym powiecie, za granicą.
 
Sprawę załatwia osobiście właściciel pojazdu. Jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności sprawę może załatwić jeden z właścicieli po przedstawieniu pełnomocnictwa.
Opis procedury:
  • pobranie wniosku
  • wypełnienie wniosku
  • złożenie kompletu dokumentów
  • uiszczenie opłaty
  • wydanie decyzji administracyjnej

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek oraz:
1. W przypadku pojazdu zarejestrowanego na terenie powiatu międzyrzeckiego (stare tablice rejestracyjne - czarne):
  • dowód rejestracyjny
  • tablice rejestracyjne*
  • karta pojazdu (jeżeli była wydana)
  • dowód własności (w szczególności: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności)
  • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu (w przypadku, gdy upłynął termin badania wykazany w dowodzie rejestracyjnym)
  • pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  • dowód osobisty / dowody osobiste
  • aktualne ubezpieczenie OC
*- następuje wymiana tablic na nowe (białe) z wyróżnikiem FMI
2. W przypadku pojazdu zarejestrowanego na terenie powiatu międzyrzeckiego (nowe tablice rejestracyjne - białe, z wyróżnikiem FMI):
  • dowód rejestracyjny
  • tablice rejestracyjne
  • karta pojazdu (jeżeli była wydana)
  • dowód własności (w szczególności: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności)
  • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu (w przypadku, gdy upłynął termin badania wykazany w dowodzie rejestracyjnym)
  • pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  • dowód osobisty / dowody osobiste
  • aktualne ubezpieczenie OC
3. W przypadku pojazdu zarejestrowanego poza powiatem międzyrzeckim:
  • dowód rejestracyjny
  • tablice rejestracyjne
  • karta pojazdu (jeżeli była wydana)
  • dowód własności (w szczególności: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności)
  • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu (w przypadku, gdy upłynął termin badania wykazany w dowodzie rejestracyjnym)
  • pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
  • dowód osobisty / dowody osobiste
  • aktualne ubezpieczenie OC
W przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu przed ponowną rejestracją pojazdu dodatkowo do wniosku należy dołączyć zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący, właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji, potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie, niezbędne do rejestracji oraz stosowne oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Obowiązek oddania dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych nie dotyczy pojazdu zakupionego od policji, agencji bezpieczeństwa wewnętrznego, agencji wywiadu, służby kontrwywiadu wojskowego, służby wywiadu wojskowego, centralnego biura antykorupcyjnego, straży granicznej, służby celnej lub sił zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Obowiązek oddania dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu (jeżeli była wydana) nie dotyczy pojazdu zakupionego po przepadku na rzecz skarbu państwa lub na rzecz jednostki samorządu terytorialnego. Podmiot dokonujący sprzedaży takiego pojazdu zamieszcza na dowodzie własności pojazdu adnotację, że wraz ze sprzedanym pojazdem nie został przekazany dowód rejestracyjny i karta pojazdu (jeżeli była wydana).
W przypadku pojazdu czasowo wycofanego z ruchu zamiast dowodu rejestracyjnego do wniosku o rejestrację pojazdu dołącza się decyzję o czasowym wycofaniu z ruchu.
W przypadku, gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności przy składaniu wniosku o rejestrację pojazdu wymagane jest przedstawienie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu, bądź ich czytelnych kserokopii.
W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
Jeżeli zbywcą pojazdu, o którym mowa wyżej jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu.

Czas realizacji

Po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje czasowej rejestracji pojazdu na okres nieprzekraczający 30 dni.
W tym momencie dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest pozwolenie czasowe, które przez upływem terminu jego ważności należy zwrócić do organu rejestrującego, który je wydał.
Gotowy dokument (dowód rejestracyjny) można odebrać po upływie 14 dni od dnia złożenia wniosku. W celu wcześniejszego odbioru dokumentu wymagany jest kontakt telefoniczny lub wizyta na stronie internetowej www.info-car.pl (najprędzej po 7 dniach od dnia złożenia wniosku). Kontakt telefoniczny, bądź wizyta na stronie internetowej wiąże się z koniecznością  wcześniejszego potwierdzenia, czy dokument (dowód rejestracyjny) jest już do odbioru w Wydziale Komunikacji i Dróg.
Odbiór dowodu rejestracyjnego odbywa się po przedstawieniu:
  • pozwolenia czasowego
  • karty pojazdu (jeżeli była wydana)
  • pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagane)
  • dowodu osobistego
  • aktualnego ubezpieczenia OC
Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23, tekst jednolity).

Opłaty

1. W przypadku pojazdów samochodowych:
  • 180,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 178,50 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 2,00 zł)
2. W przypadku naczep, przyczep, motocykli i ciągników rolniczych:
  • 121,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 120,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,50 zł)
3. W przypadku motorowerów:
  • 111,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 110,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,50 zł)
4. W przypadku pojazdów zarejestrowanych na terenie powiatu międzyrzeckiego, posiadających tablice rejestracyjne z wyróżnikiem FMI (nowe tablice - białe) opłata jest jednakowa dla wszystkich rodzajów pojazdów:
  • 81,00 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 80,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,00 zł)
5. 17 zł - w przypadku przedłożenia pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi)

Tryb odwoławczy

Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

Jeżeli dana osoba (firma) będzie rejestrowała więcej niż jeden pojazd, to przy wpisywaniu na listę interesantów musi powiadomić o ilości pojazdów urzędnika wyznaczającego termin.
WŁAŚCICIEL POJAZDU ZAREJESTROWANEGO JEST OBOWIĄZANY ZAWIADOMIĆ W TERMINIE NIEPRZEKRACZAJĄCYM 30 DNI STAROSTĘ O:
  • NABYCIU LUB ZBYCIU POJAZDU
  • ZMIANIE STANU FAKTYCZNEGO WYMAGAJĄCEJ ZMIANY DANYCH ZAMIESZCZONYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta).
Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1, 3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, tekst jednolity ze zm.)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990, tekst jednolity ze zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355 ze zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1088, tekst jednolity ze zm.)
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r., poz. 681, ze zm.)
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2016 r., poz. 689)
  7. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827, tekst jednolity ze zm.)
  8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony