ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Zawiadomienie o zbyciu pojazduDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Szczegóły informacji

Rejestracja pojazdów - Zawiadomienie o zbyciu pojazdu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-05-07 14:11:25

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 15:30, wtorek - piątek 7:00 - 14:30

Osoba kontaktowa

Okienko nr 1 - Robert Borkowski; Okienko nr 2 - Jakub Szymański; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Telefon kontaktowy

Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Opis procedury:
  • pobranie wniosku (zawiadomienia)
  • wypełnienie wniosku (zawiadomienia)
  • złożenie kompletu dokumentów

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek (zawiadomienie) oraz:
  • dokument potwierdzający zbycie pojazdu (w szczególności: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności)
  • dokument tożsamości osoby załatwiającej sprawę
WAŻNE: Umowa wstawienia pojazdu do komisu nie jest dokumentem przenoszącym prawo własności pojazdu, dlatego dodatkowo przy składaniu zawiadomienia o zbyciu pojazdu wymagane jest przedstawienie dokumentu, wystawionego przez komis, potwierdzającego fakt przeniesienia prawa własności tego pojazdu.

Czas realizacji

Niezwłocznie po przedłożeniu wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23, tekst jednolity).

Opłaty

Nie dotyczy

Tryb odwoławczy

Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu nie jest wymagane przedstawienie pełnomocnictwa.
WŁAŚCICIEL POJAZDU ZAREJESTROWANEGO JEST OBOWIĄZANY ZAWIADOMIĆ W TERMINIE NIEPRZEKRACZAJĄCYM 30 DNI STAROSTĘ O:
  • NABYCIU LUB ZBYCIU POJAZDU
  • ZMIANIE STANU FAKTYCZNEGO WYMAGAJĄCEJ ZMIANY DANYCH ZAMIESZCZONYCH W DOWODZIE REJESTRACYJNYM
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, tekst jednolity)
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1260, tekst jednolity)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 2355)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1088, tekst jednolity)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zmianami)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony