ˆ

Archiwalne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Doposażenie pracowni gastronomicznej kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Międzyrzeczu oraz pracowni fryzjerskiej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w TrzcieluDrukuj informację Zamówienie publiczne: Doposażenie pracowni gastronomicznej kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Międzyrzeczu oraz pracowni fryzjerskiej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Trzcielu

Szczegóły informacji

Doposażenie pracowni gastronomicznej kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Międzyrzeczu oraz pracowni fryzjerskiej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Trzcielu

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Dostawy

Zamawiający: Powiat Międzyrzecki - Zarząd Powiatu w Międzyrzeczu

Finansowanie: Powiat Międzyrzecki - Zarząd Powiatu w Międzyrzeczu

Nr UZP: 608519-N-2017

Termin składania ofert / wniosków: 2017-11-07 12:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2017-11-07 12:30:00

Ogłoszono dnia: 2017-10-27 przez Agnieszka Banak

Treść:

Ogłoszenie nr 608519-N-2017 z dnia 2017-10-27 r.
Powiat Międzyrzecki - Zarząd Powiatu: Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Międzyrzeckim”, współfinansowanego ze
środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Poddziałania
8.4.1 Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego – projekty realizowane poza formułą ZIT.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Międzyrzeckim”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Poddziałania 8.4.1 Doskonalenie jakości
kształcenia zawodowego – projekty realizowane poza formułą ZIT.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich
wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób
będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2
ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery
identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej –
mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Międzyrzecki - Zarząd Powiatu, krajowy numer identyfikacyjny 21046694800000, ul. ul. Przemysłowa 2 ,
66300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 428 410, e-mail p.lachowicz@powiat-miedzyrzecki.pl, faks 957 428 411.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.powiat-miedzyrzecki.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego
przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest
odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w
imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.powiat-miedzyrzecki.pl/
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.powiat-miedzyrzecki.pl/
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:
 

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Nie
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: Nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria
Znaczenie
Cena
60,00
Termin dostawy
40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: Nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-07, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
 
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
 
 
Część nr:
1
Nazwa:
Zakup wraz z dostawą dla Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Międzyrzeczu (doposażenie pracowni gastronomicznej)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.1. Zestaw garnków ze stali nierdzewnej – 10 szt. 1.2. Zestaw patelni – 10 szt. 1.3. Zestaw misek ze stali nierdzewnej – 10 szt. 1.4. Widelec nierdzewny do serwowania mięs– 10 szt. 1.5. Chochla do zupy ze stali nierdzewnej – 10 szt. 1.6. Łyżka cedzakowa ze stali nierdzewnej – 10 szt. 1.7. Obieraczka do warzyw – 10 szt. 1.8. Łopatka kątowa ze stali nierdzewnej – 10 szt. 1.9. Dzbanek z miarką – 10 szt. 1.10. Tarka do warzyw – 10 szt. 1.11. Szczypce do pieczeni ze stali nierdzewnej - 10 szt. 1.12. Szczypce do spaghetti ze stali nierdzewnej - 10 szt. 1.13. Komplet desek do krojenia- 10 szt. 1.14. Nożyce do drobiu – 10 szt. 1.15. Nóż kolebkowy pojedynczy – 10 szt. 1.16. Zestaw kubków miarka – 10 szt. 1.17. Patelnia grillowa – 10 szt. 1.18. Waga elektroniczna kuchenna – 10 szt. 1.19. Talerz głęboki – 60 szt. 1.20. Talerz płytki – 60 szt. 1.21. Talerz płytki ( deserowy)– 60 szt. 1.22. Nóż do chleba – 10 szt. 1.23. Nóż do oddzielania kości – 10 szt. 1.24. Nóż do pieczeni – 10 szt. 1.25. Nóż do warzyw- 10 szt. 1.26. Nóż kuchenny- 10 szt. 1.27. Nóż szefa kuchni – 10 szt. 1.28. Termos do napoi 2 l – 10 szt. 1.29. Termos cateringowy – 9,5 l- 10 szt. 1.30. Waza do zupy z pokrywką 3300 ml – 10 szt. 1.31. Waza do zupy z pokrywką 4000 ml - 10 szt. 1.32. Łyżeczka do herbaty – 120 szt. 1.33. Łyżeczka do kawy – 120 szt. 1.34. Łyżka stołowa- 120 szt. 1.35. Nóż stołowy – 120 szt. 1.36. Widelczyk do ciasta -120 szt. 1.37. Widelec stołowy- 120 szt. 1.38. Półmisek owalny ( 22 cm) - 40 szt. 1.39. Półmisek owalny (30 cm) - 40 szt. 1.40. Półmisek owalny (35 cm) - 40 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 39221000-7, 39162100-6, 39162100-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 14
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium
Znaczenie
Cena
60,00
Termin dostawy
40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:
 
Część nr:
2
Nazwa:
Dostawa dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego ul. Konstytucja 3 Maja 60, 66-300 Międzyrzecz ( doposażenie pracowni gastronomicznej)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Blender – 10 szt. 2 Robot kuchenny z misą 4l- 10 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 39711200-1, 39162100-6

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 14
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium
Znaczenie
Cena
60,00
Termin dostawy
40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:
 
Część nr:
3
Nazwa:
Dostawa dla Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Trzcielu ( doposażenie pracowni fryzjerskiej)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Hoker fryzjerski - 10 szt. 3.2. Pomocnik fryzjerski -10 szt 3.3. Grzebień do rozczesywania ( komplet – 3 szt.) – 10 szt. 3.4. Grzebień ze szpikulcem - 10 szt. 3.5. Grzebień do strzyżenia – 10 szt. 3.6. Grzebień do tapirowania – 10 szt. 3.7. Grzebień do fal – 10 szt. 3.8. Grzebień do balejażu – 10 szt. 3.9. Nożyczki klasyczne – 10 szt. 3.10 Nożyczki specjalistyczne – 10 szt. 3.11. Nożyczki degażówki dwustronne – 10 szt. 3.12. Nożyczki degażówki jednostronne – 10 szt. 3.13. Brzytwa fryzjerska z 10 wymiennymi ostrzami – 10 szt. 3.14. Wałki plastikowe fryzjerskie 15 mm (zestaw 10 szt.) - 10 szt. 3.15. Wałki plastikowe fryzjerskie 25 mm (zestaw 10 szt.) - 10 szt. 3.16 Wałki plastikowe fryzjerskie 35 mm (zestaw 10 szt.) - 10 szt. 3.17 Wałki metalowe fryzjerskie 16 mm (zestaw od 7 szt.) – 10 szt. 3.18. Wałki metalowe fryzjerskie 25 mm (zestaw od 6 szt.) - 10 szt. 3.19. Wałki metalowe fryzjerskie 40 mm (zestaw od 4 szt.) – 10 szt. 3.20. Wałki metalowe fryzjerskie 28 mm (zestaw od 7 szt.)- 10 szt. 3.21 Wałki do trwałej 7 mm (zestaw od 12 szt.) - 10 szt. 3.22. Wałki do trwałej 9 mm (zestaw od 12 szt.) - 10 szt. 3.23. Szczotka do modelowania włosów 20mm – 10 szt. 3.24. Szczotka do modelowania włosów 30 mm – 10 szt. 3.25. Szczotka do modelowania włosów 45 mm – 10 szt. 3.26. Szczotka do modelowania włosów 65 mm – 10 szt. 3.27. Szczotka półokrągła – 10 szt. 3.28. Szczotka płaska – 10 szt. 3.29 Szczotka szkieletowa – 10 szt. 3.30.Kokówka – 10 szt. 3.31. Pomocnik do koloryzacji – 10 szt. 3.32.Miseczki do rozrabiania farb (zestaw 3 szt.) - 10 szt. 3.33 Pędzelek prosty szeroki do nakładania farb i środków rozjaśniających - 10 szt. 3.34 Pędzelek prosty wąski do nakładania farb i środków rozjaśniających - 10 szt. 3.35. Czepek do pasemek - 10 szt. 3.36 Waga fryzjerska - 10 szt. 3.37. Wsuwki (5 cm opakowanie100 szt.) – 10 szt. 3.38. Wsuwki (7 cm opakowanie 100 szt.) - 10 szt. 3.39. Klipsy klamrowe czarne (12 szt. w opakowaniu) – 10 szt. 3.40 Klipsy (12 szt. w opakowaniu) – 10 szt. 3.41. Peleryna długa-10 szt. 3.42. Peleryna krótka – 10 szt. 3.43. Ręczniki wielorazowe (2 szt. w opakowaniu) – 10 szt. 3.44 Fartuch fryzjerski (2 szt. w opakowaniu) – 10 szt. 3.45. Suszarka do włosów – 10 szt. 3.46 Prostownica - 10 szt. 3.47 Lokówka - 10 szt. 3.48. Falownica – 10 szt. 3.49. Suszarko – lokówka – 10 szt. 3.50. Główka treningowa damska (krótkie włosy) -10 szt. 3.51 Główka treningowa damska (długie włosy) - 10 szt. 3.52. Główka treningowa męska z brodą - 10 szt. 3.53 Zestaw do przedłużania włosów - 10 szt. 3.54 Maszynka do strzyżenia z nasadkami - 10 szt. 3.55 Maszynka do strzyżenia konturówka – 10 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 39162100-6, 39712200-8, 39150000-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach: 14
data rozpoczęcia:
data zakończenia:
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium
Znaczenie
Cena
60,00
Termin dostawy
40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Agnieszka Banak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-10-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agnieszka Banak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-10-27 14:22:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-10-27 14:28:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-11-22 12:11:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1868 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony