ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zarejestrowanie i wyrejestrowanie umowy dzierżawy w ewidencji gruntów i budynkówDrukuj informacjęSprawa: Zarejestrowanie i wyrejestrowanie umowy dzierżawy w ewidencji gruntów i budynków

Szczegóły informacji

Zarejestrowanie i wyrejestrowanie umowy dzierżawy w ewidencji gruntów i budynków

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Ogłoszono dnia: 2018-04-06 13:40:40

Termin załatwienia

Poniedziałek 8:00 – 16:00, wtorek-piątek 7:00 – 15:00

Osoba kontaktowa

Monika Woźniak, Marta Gawryś, Anna Korol, Agata Gerc

Miejsce załatwienia

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 401, 402 (IV piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-62, 95 742-84-61, 95 742-84-60, 95 742-84-59

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

  1. Złożenie wniosku o zmianę danych ewidencyjnych wraz z załączoną umową dzierżawy w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu;
  2. Rozpatrzenie wniosku i załączników pod kątem merytorycznym;
  3. Kontrola załączników co do prawidłowości ich sporządzenia;
  4. Wprowadzenie zmian danych ewidencyjnych zgodnie z dostarczoną dokumentacją, a w przypadku niezgodności następuje odmowa aktualizacji danych ewidencyjnych w drodze decyzji administracyjnej;
  5. Zawiadomienie stron oraz organu podatkowego o dokonaniu zmian w bazie ewidencji gruntów i budynków.

Miejsce odbioru

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 401, 402 (IV piętro)

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o zmianę danych ewidencyjnych zawierający dane osobowe: imię i nazwisko właściciela lub dzierżawcy gruntu, adres, PESEL, nazwę obrębu i numer działki/działek, podpisany przez minimum jedną ze stron(właściciela lub dzierżawcę);
  2. Umowa w oryginale na zawarcie dzierżawy lub jej rozwiązanie w minimum 2 egz.(przeznaczone dla ewidencji gruntów i budynków oraz dla KRUS, pozostałe egz. przeznaczone dla stron umowy).

Czas realizacji

Do 30 dni

Opłaty

Opłata skarbowa:
  • złożenie wniosku nie podlega opłacie skarbowej,
  • opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jeżeli w imieniu strony działa pełnomocnik.
Z opłaty tej zwolnione są następujące pełnomocnictwa:
  • poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

Jeżeli wniosek z załącznikami nie spełnia wymogów odmowa aktualizacji danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której stronom służy prawo wniesienia odwołania.

Uwagi

Umowa dzierżawy winna zawierać:
  • dane osobowe właściciela/właścicieli wydzierżawiającego i dzierżawcy, w tym imię i nazwisko, adres, PESEL, imiona rodziców;
  • numery wydzierżawianych działek oraz obręb ewidencyjny, w którym znajdują się wskazane nieruchomości;
  • okres trwania umowy dzierżawy wraz z datą rozpoczęcia jej obowiązywania;
  • podpisy wydzierżawiającego i dzierżawcy, a w przypadku większej liczby właścicieli działek objętych umową, należy uwzględnić podpisy wszystkich podmiotów.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 17 marca 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2016 r., poz. 1034 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. w sprawie ubezpieczenia społecznego rolników (Dz.U. z 2017 r. poz. 2336 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1827 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony