Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zarejestrowanie i wyrejestrowanie umowy dzierżawy w ewidencji gruntów i budynkówDrukuj informacjęSprawa: Zarejestrowanie i wyrejestrowanie umowy dzierżawy w ewidencji gruntów i budynkówSzczegóły informacji
Zarejestrowanie i wyrejestrowanie umowy dzierżawy w ewidencji gruntów i budynków
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Ogłoszono dnia: 2018-04-06 13:40:40
Termin załatwienia
Poniedziałek 8:00 – 16:00, wtorek-piątek 7:00 – 15:00
Osoba kontaktowa
Monika Woźniak, Marta Gawryś, Anna Korol, Agata Gerc
Miejsce załatwienia
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 401, 402 (IV piętro)
Telefon kontaktowy
95 742-84-62, 95 742-84-61, 95 742-84-60, 95 742-84-59
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
- Złożenie wniosku o zmianę danych ewidencyjnych wraz z załączoną umową dzierżawy w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu;
- Rozpatrzenie wniosku i załączników pod kątem merytorycznym;
- Kontrola załączników co do prawidłowości ich sporządzenia;
- Wprowadzenie zmian danych ewidencyjnych zgodnie z dostarczoną dokumentacją, a w przypadku niezgodności następuje odmowa aktualizacji danych ewidencyjnych w drodze decyzji administracyjnej;
- Zawiadomienie stron oraz organu podatkowego o dokonaniu zmian w bazie ewidencji gruntów i budynków.
Miejsce odbioru
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 401, 402 (IV piętro)
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o zmianę danych ewidencyjnych zawierający dane osobowe: imię i nazwisko właściciela lub dzierżawcy gruntu, adres, PESEL, nazwę obrębu i numer działki/działek, podpisany przez minimum jedną ze stron(właściciela lub dzierżawcę);
- Umowa w oryginale na zawarcie dzierżawy lub jej rozwiązanie w minimum 2 egz.(przeznaczone dla ewidencji gruntów i budynków oraz dla KRUS, pozostałe egz. przeznaczone dla stron umowy).
Czas realizacji
Do 30 dni
Opłaty
Opłata skarbowa:
- złożenie wniosku nie podlega opłacie skarbowej,
- opłata skarbowa w wysokości 17 złotych, jeżeli w imieniu strony działa pełnomocnik.
Z opłaty tej zwolnione są następujące pełnomocnictwa:
- poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Jeżeli wniosek z załącznikami nie spełnia wymogów odmowa aktualizacji danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której stronom służy prawo wniesienia odwołania.
Uwagi
Umowa dzierżawy winna zawierać:
- dane osobowe właściciela/właścicieli wydzierżawiającego i dzierżawcy, w tym imię i nazwisko, adres, PESEL, imiona rodziców;
- numery wydzierżawianych działek oraz obręb ewidencyjny, w którym znajdują się wskazane nieruchomości;
- okres trwania umowy dzierżawy wraz z datą rozpoczęcia jej obowiązywania;
- podpisy wydzierżawiającego i dzierżawcy, a w przypadku większej liczby właścicieli działek objętych umową, należy uwzględnić podpisy wszystkich podmiotów.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 marca 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2016 r., poz. 1034 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. w sprawie ubezpieczenia społecznego rolników (Dz.U. z 2017 r. poz. 2336 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1827 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)