ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Informacje o Biurze Starosty (BS)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-03-25 14:43:38 przez Tomasz Melonek

Biuro Starosty

Dyrektor: Czesław Toczyński
Siedziba:
Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu
ul. Przemysłowa 2
66-300 Międzyrzecz
pok. 101, 109, 111 (I piętro)
Zakres spraw i zadań do realizacji:
m.in.
  • obsługa Zarządu Powiatu;
  • prowadzenie zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
  • opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym; udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i wydziałów;
  • udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawartych przez powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień;
  • wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądem w sprawach dotyczących działania Zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej (w sprawach przekraczających zakres pełnomocnictw udzielonych tym jednostkom);
  • wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Starostwa oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności postępowania egzekucyjnego;
  • udostępnianie obywatelom uchwał, projektów i innych dokumentów wynikających z realizacji zadań publicznych wykonywanych przez Zarząd Powiatu;
  • prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz opracowywanie analiz;
  • organizowanie przyjmowania interesantów zgłaszających skargi i wnioski, w tym prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
  • informowanie Zarządu, Starosty i kierowników wydziałów o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów powiatu;
  • prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanymi staroście;
  • nadzorowanie toku przygotowania projektów uchwał Zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń Zarządu;
  • koordynowanie współdziałania powiatowych jednostek organizacyjnych z wydziałami Starostwa;
  • koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał i innych materiałów przedstawionych przez Zarząd;
  • rozpatrywanie złożonych petycji i przekazywanie dokumentów i niezbędnych informacji w celu ich zamieszczenia przez Biuro Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji na stronie inter-netowej starostwa;
  • windykacja świadczeń pieniężnych w cywilnym postępowaniu egzekucyjnym;
  • budowanie strategii komunikacji medialnej urzędu;
  • umieszczanie informacji na stronie internetowej urzędu oraz na profilach portali społecznościowych powiatu i Starostwa;
  • bieżąca obsługa informatorów prasowych Starostwa zamieszczanych w mediach;
  • bieżący monitoring mediów
Telefon kontaktowy:
95 742-84-21
Godziny urzędowania:
Poniedziałek 8:00 - 16:00
Wtorek - piątek 7:00 - 15:00
« powrót do poprzedniej strony