ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Informacje o pracy Wydziału Architektury i BudownictwaDrukuj informacjęSprawa: Informacje o pracy Wydziału Architektury i Budownictwa

Szczegóły informacji

Informacje o pracy Wydziału Architektury i Budownictwa

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Architektury i Budownictwa

Ogłoszono dnia: 2013-07-23 08:56:01

Termin załatwienia

Informacje o terminach w części Uwagi

Osoba kontaktowa

Naczelnik: Agnieszka Adamska-Semkło

Miejsce załatwienia

Wszelkie wnioski należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego (I piętro).

Telefon kontaktowy

95 742 84 43, 504 248 483

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

Organem administracji architektoniczno-budowlanej pierwszej instancji jest Starosta na terenie Powiatu Międzyrzeckiego obejmującego gminy: Międzyrzecz, Przytoczna, Pszczew, Bledzew, Trzciel, Skwierzyna.
1. Rozpatrywane są sprawy wyłącznie na skutek podania lub wniosku, który wpłynął do Wydziału. Wnioskodawcą może być to osoba fizyczna lub osoba prawna, która zamierza podjąć działalność inwestycyjną. Wnioskodawcą może być także państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna do wniosku należy dołączyć dokument świadczący, że został on podpisany przez osobę uprawnioną (wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, statut organizacji, itp.).
2. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu. Do każdego wniosku składanego przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo (notarialnie) poświadczony odpis pełnomocnictwa, niezależnie od tego czy wcześniej były rozpatrywane w Wydziale sprawy inwestora działającego przez tego samego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno zawierać dane personalne osoby upoważnionej umożliwiające jej identyfikację i być podpisane przez:
- wnioskodawcę - gdy inwestorem jest osoba fizyczna,
- osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
WAŻNE - w przypadku chęci uzyskania informacji dotyczących korespondencji otrzymanej w związku z prowadzoną sprawą w Wydziale AB prosimy o zwrócenie uwagi na skrót znajdujący się w znaku sprawy po symbolu AB..., np. AB...AAS - skrót ten oznacza osobę prowadzącą daną sprawę.

Miejsce odbioru

pokój 7a lub 3 (parter)

Wymagane Dokumenty

Wzory podań i wniosków są do pobrania w Wydziale Architektury i Budownictwa oraz na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.

Czas realizacji

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie określonym w art. 35 § 3 Kpa nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Wnioskodawca w przypadku braków formalnych zastaje wezwany do ich usunięcia. Nieusunięcie braków we wniosku wskazanych w wezwaniu w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Sprawy wymagające wszczęcia postępowania w oparciu o fakty i dowody znane organowi, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza Wydział, zgodnie z art. 35 § 2 Kpa, załatwione są niezwłocznie.
Do terminu załatwienia sprawy nie zalicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy stron lub z przyczyn niezależnych od organu.
W przypadku wniosków o udostępnienie informacji na podstawie ustaw: prawo ochrony środowiska i o dostępie do informacji publicznej termin załatwienia sprawy wynosi od 14 dni do 2 miesięcy, w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budową (zgodnie z art. 35 ust.6 ustawy Prawo Budowlane) wynosi 65 dni od dnia złożenia wniosku. Do wymienionego terminu nie wlicza się terminów zawartych w art. 35 ust. 8 wyżej wymienionej ustawy.

Opłaty

Przy przyjmowaniu podań i wniosków pobierane są opłaty skarbowe od czynności administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).
Opłaty skarbowe należy uiścić  na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu nr 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 prowadzony przez  Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz  lub u inkasentów opłaty skarbowej, wyznaczonych na podstawie Uchwały Nr III/30/06 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28 grudnia 2006 r., będących pracownikami Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu i Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.

Uwagi

PRACOWNICY WYDZIAŁU
Joanna Korba - podinspektor (JK) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 603; e-mail: j.korba@powiat-miedzyrzecki.pl
Patrycja Balcerzak - podinspektor (PB) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 552; e-mail: p.balcerzak@powiat-miedzyrzecki.pl
Dorota Trojanowska - podinspektor (DT) tel. 95 742 84 44, kom. 504 248 402; e-mail: d.trojanowska@powiat-miedzyrzecki.pl
Katarzyna Grzybowska - inspektor (KG) tel. 95 742 84 44, kom. 504 248 420; e-mail: k.grzybowska@powiat-miedzyrzecki.pl
Joanna Hassa - samodzielny referent (HJ) tel. 95 742 84 46, kom. 504 248 263; e-mail: j.hassa@powiat-miedzyrzecki.pl
TERMINY ZAŁATWIANIA SPRAW
Godziny pracy Wydziału:
poniedziałek 8:00 - 16:00
wtorek 7:00 - 15:00
środa 7:00 - 15:00
czwartek 7:00 - 15:00
piątek 7:00 - 15:00

Obsługa interesantów Wydziału :
poniedziałek 8.15 - 15.00
wtorek 7.15 - 14.30
środa 12.00 - 14.30
czwartek 7.15 - 14.30
piątek 7.15 - 14.30
 

Wydział Architektury i Budownictwa w każdą środę w godzinach od 7.00 do 12.00 jest nieczynny dla obsługi interesantów
« powrót do poprzedniej strony