ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Informacje o pracy Wydziału Architektury i BudownictwaDrukuj informacjęSprawa: Informacje o pracy Wydziału Architektury i Budownictwa

Szczegóły informacji

Informacje o pracy Wydziału Architektury i Budownictwa

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Architektury i Budownictwa

Ogłoszono dnia: 2013-07-23 08:56:01

Termin załatwienia

Informacje o terminach zamieszczono w części Uwagi - czas realizacji

Osoba kontaktowa

Naczelnik: Agnieszka Adamska-Semkło (AAS)

Miejsce załatwienia

Wszelkie wnioski należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego (I piętro)

Telefon kontaktowy

95 742 84 43, 504 248 483

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

INFORMUJĘ, że od dnia 12 kwietnia 2017 r. w:
każdą środę od 7:00 – 12:00
każdy czwartek 7:00 – 15:00
Wydział Architektury i Budownictwa jest NIECZYNNY dla interesantów.
Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o zrozumienie.
 
UWAGA
 
W związku ze zmianą:
  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 j.t. z późn. zm. ogłoszonymi w Dz.U.2015.443)
  • ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2015.783 j.t.)
informujemy, że z dniem 28 czerwca 2015 uległy zmianie procedury załatwiania spraw w Wydziale Architektury i Budownictwa, które na bieżąco będą aktualizowane na BIP-ie. Pozostałe informacje dostępne są bezpośrednio lub telefonicznie u pracowników Wydziału AB.
Od dnia 20 sierpnia 2015 r. obowiązują wzory druków zgodne z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie wzorów: wniosku o pozwolenie na budowę, oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, decyzji o pozwoleniu na budowę, oraz zgłoszenia budowy i przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (Dz.U.2015.1146) - druki do pobrania w zakładce wnioski obowiązujące w Wydziale http://bip.powiat-miedzyrzecki.pl/procedury/18/118/Wnioski_obowiazujace_w_Wydziale/
 
Od dnia 15 września 2015 r uległ zmianie zapis art 29 ust 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2015.1265), który brzmi :
„Roboty budowlane, o których mowa w ust. 1 i 2, wykonywane:
1)   przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków - wymagają pozwolenia na budowę,
2)   na obszarze wpisanym do rejestru zabytków - wymagają dokonania zgłoszenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1
-   przy czym do wniosku o pozwolenie na budowę oraz do zgłoszenia należy dołączyć pozwolenie właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków wydane na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.”
 
Organem administracji architektoniczno-budowlanej pierwszej instancji jest Starosta na terenie Powiatu Międzyrzeckiego obejmującego gminy: Międzyrzecz, Przytoczna, Pszczew, Bledzew, Trzciel, Skwierzyna.
1. Rozpatrywane są sprawy wyłącznie na skutek podania lub wniosku, który wpłynął do Wydziału. Wnioskodawcą może być to osoba fizyczna lub osoba prawna, która zamierza podjąć działalność inwestycyjną. Wnioskodawcą może być także państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna do wniosku należy dołączyć dokument świadczący, że został on podpisany przez osobę uprawnioną (wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, statut organizacji, itp.).
2. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu. Do każdego wniosku składanego przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo (notarialnie) poświadczony odpis pełnomocnictwa, niezależnie od tego czy wcześniej były rozpatrywane w Wydziale sprawy inwestora działającego przez tego samego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno zawierać dane personalne osoby upoważnionej umożliwiające jej identyfikację i być podpisane przez:
- wnioskodawcę - gdy inwestorem jest osoba fizyczna,
- osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
 
WAŻNE - w przypadku chęci uzyskania informacji dotyczących korespondencji otrzymanej w związku z prowadzoną sprawą w Wydziale AB prosimy o zwrócenie uwagi na skrót znajdujący się w znaku sprawy po symbolu AB..., np. AB...AAS - skrót ten oznacza osobę prowadzącą daną sprawę.

Miejsce odbioru

pokój 7a lub 3 (parter)

Wymagane Dokumenty

Wzory podań i wniosków są do pobrania w Wydziale Architektury i Budownictwa oraz na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.

Czas realizacji

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie określonym w art. 35 § 3 Kpa nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Wnioskodawca w przypadku braków formalnych zastaje wezwany do ich usunięcia. Nieusunięcie braków we wniosku wskazanych w wezwaniu w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Sprawy wymagające wszczęcia postępowania w oparciu o fakty i dowody znane organowi, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza Wydział, zgodnie z art. 35 § 2 Kpa, załatwione są niezwłocznie.
Do terminu załatwienia sprawy nie zalicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy stron lub z przyczyn niezależnych od organu.
W przypadku wniosków o udostępnienie informacji na podstawie ustaw: prawo ochrony środowiska i o dostępie do informacji publicznej termin załatwienia sprawy wynosi od 14 dni do 2 miesięcy, w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budową (zgodnie z art. 35 ust.6 ustawy Prawo Budowlane) wynosi 65 dni od dnia złożenia wniosku. Do wymienionego terminu nie wlicza się terminów zawartych w art. 35 ust. 8 wyżej wymienionej ustawy.

Opłaty

Przy przyjmowaniu podań i wniosków pobierane są opłaty skarbowe od czynności administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.).
Opłaty skarbowe należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu nr 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 prowadzony przez  Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz lub u inkasentów opłaty skarbowej, wyznaczonych na podstawie Uchwały XLVI/421/14 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 30 października 2014 r., będących pracownikami Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu i Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.

Uwagi

PRACOWNICY WYDZIAŁU
Joanna Korba - podinspektor (JK) tel. 95 742 84 44, kom. 504 248 603; e-mail: j.korba@powiat-miedzyrzecki.pl
Damian Prędki - główny specjalista (DP) tel. 95 742 84 46, kom. 504 248 402; e-mail: d.predki@powiat-miedzyrzecki.pl
Marta Kilian - podinspektor (MK) tel. 95 742 84 45, kom. 504 249 553; e-mail: m.kilian@powiat-miedzyrzecki.pl
Barbara Zaleśna - podinspektor (BZ) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 552; e-mail: b.zalesna@powiat-miedzyrzecki.pl
Jakub Wawrzyniak - podinspektor (JW) tel. 95 742 84 45; e-mail: j.wawrzyniak@powiat-miedzyrzecki.pl
 
TERMINY ZAŁATWIANIA SPRAW
 
Godziny pracy Wydziału
poniedziałek 8:00 - 16:00
wtorek 7:00 - 15:00
środa 7:00 - 15:00
czwartek 7:00 - 15:00
piątek 7:00 - 15:00
 
Obsługa interesantów Wydziału
poniedziałek 8.15 - 15.00
wtorek 7.15 - 14.30
środa 12.00 - 14.30
piątek 7.15 - 14.30
 
Wydział AB w każdą środę w godzinach od 7.00 do 12.00 i w każdy czwartek w godzinach 7.00 do 15.00 - jest nieczynny dla obsługi interesantów.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony