Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Informacje o pracy Wydziału Architektury i BudownictwaDrukuj informacjęSprawa: Informacje o pracy Wydziału Architektury i BudownictwaSzczegóły informacji
Informacje o pracy Wydziału Architektury i Budownictwa
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Architektury i Budownictwa
Ogłoszono dnia: 2013-07-23 08:56:01
Termin załatwienia
Informacje o terminach w części Uwagi
Osoba kontaktowa
Naczelnik: Agnieszka Adamska-Semkło
Miejsce załatwienia
Wszelkie wnioski należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego (I piętro).
Telefon kontaktowy
95 742 84 43, 504 248 483
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Organem administracji architektoniczno-budowlanej pierwszej instancji jest Starosta na terenie Powiatu Międzyrzeckiego obejmującego gminy: Międzyrzecz, Przytoczna, Pszczew, Bledzew, Trzciel, Skwierzyna.
1. Rozpatrywane są sprawy wyłącznie na skutek podania lub wniosku, który wpłynął do Wydziału. Wnioskodawcą może być to osoba fizyczna lub osoba prawna, która zamierza podjąć działalność inwestycyjną. Wnioskodawcą może być także państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. W przypadku gdy wnioskodawcą jest osoba prawna do wniosku należy dołączyć dokument świadczący, że został on podpisany przez osobę uprawnioną (wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, statut organizacji, itp.).
2. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu. Do każdego wniosku składanego przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo (notarialnie) poświadczony odpis pełnomocnictwa, niezależnie od tego czy wcześniej były rozpatrywane w Wydziale sprawy inwestora działającego przez tego samego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno zawierać dane personalne osoby upoważnionej umożliwiające jej identyfikację i być podpisane przez:
- wnioskodawcę - gdy inwestorem jest osoba fizyczna,
- osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
- wnioskodawcę - gdy inwestorem jest osoba fizyczna,
- osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
WAŻNE - w przypadku chęci uzyskania informacji dotyczących korespondencji otrzymanej w związku z prowadzoną sprawą w Wydziale AB prosimy o zwrócenie uwagi na skrót znajdujący się w znaku sprawy po symbolu AB..., np. AB...AAS - skrót ten oznacza osobę prowadzącą daną sprawę.
Miejsce odbioru
pokój 7a lub 3 (parter)
Wymagane Dokumenty
Wzory podań i wniosków są do pobrania w Wydziale Architektury i Budownictwa oraz na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.
Czas realizacji
Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie określonym w art. 35 § 3 Kpa nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Wnioskodawca w przypadku braków formalnych zastaje wezwany do ich usunięcia. Nieusunięcie braków we wniosku wskazanych w wezwaniu w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Sprawy wymagające wszczęcia postępowania w oparciu o fakty i dowody znane organowi, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza Wydział, zgodnie z art. 35 § 2 Kpa, załatwione są niezwłocznie.
Do terminu załatwienia sprawy nie zalicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy stron lub z przyczyn niezależnych od organu.
W przypadku wniosków o udostępnienie informacji na podstawie ustaw: prawo ochrony środowiska i o dostępie do informacji publicznej termin załatwienia sprawy wynosi od 14 dni do 2 miesięcy, w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budową (zgodnie z art. 35 ust.6 ustawy Prawo Budowlane) wynosi 65 dni od dnia złożenia wniosku. Do wymienionego terminu nie wlicza się terminów zawartych w art. 35 ust. 8 wyżej wymienionej ustawy.
Wnioskodawca w przypadku braków formalnych zastaje wezwany do ich usunięcia. Nieusunięcie braków we wniosku wskazanych w wezwaniu w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
Sprawy wymagające wszczęcia postępowania w oparciu o fakty i dowody znane organowi, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza Wydział, zgodnie z art. 35 § 2 Kpa, załatwione są niezwłocznie.
Do terminu załatwienia sprawy nie zalicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy stron lub z przyczyn niezależnych od organu.
W przypadku wniosków o udostępnienie informacji na podstawie ustaw: prawo ochrony środowiska i o dostępie do informacji publicznej termin załatwienia sprawy wynosi od 14 dni do 2 miesięcy, w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
Wydanie decyzji o pozwoleniu na budową (zgodnie z art. 35 ust.6 ustawy Prawo Budowlane) wynosi 65 dni od dnia złożenia wniosku. Do wymienionego terminu nie wlicza się terminów zawartych w art. 35 ust. 8 wyżej wymienionej ustawy.
Opłaty
Przy przyjmowaniu podań i wniosków pobierane są opłaty skarbowe od czynności administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).
Opłaty skarbowe należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu nr 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 prowadzony przez Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz lub u inkasentów opłaty skarbowej, wyznaczonych na podstawie Uchwały Nr III/30/06 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28 grudnia 2006 r., będących pracownikami Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu i Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.
Uwagi
PRACOWNICY WYDZIAŁU
Joanna Korba - podinspektor (JK) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 603; e-mail: j.korba@powiat-miedzyrzecki.pl
Patrycja Balcerzak - podinspektor (PB) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 552; e-mail: p.balcerzak@powiat-miedzyrzecki.pl
Katarzyna Grzybowska - inspektor (KG) tel. 95 742 84 44, kom. 504 248 420; e-mail: k.grzybowska@powiat-miedzyrzecki.pl
Joanna Hassa - samodzielny referent (HJ) tel. 95 742 84 46, kom. 504 248 263; e-mail: j.hassa@powiat-miedzyrzecki.pl
Joanna Korba - podinspektor (JK) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 603; e-mail: j.korba@powiat-miedzyrzecki.pl
Patrycja Balcerzak - podinspektor (PB) tel. 95 742 84 45, kom. 504 248 552; e-mail: p.balcerzak@powiat-miedzyrzecki.pl
Katarzyna Grzybowska - inspektor (KG) tel. 95 742 84 44, kom. 504 248 420; e-mail: k.grzybowska@powiat-miedzyrzecki.pl
Joanna Hassa - samodzielny referent (HJ) tel. 95 742 84 46, kom. 504 248 263; e-mail: j.hassa@powiat-miedzyrzecki.pl
Damian Prędki - podinspektor (DP) tel. 95 742 84 44, kom. 504 248 402; e-mail: d.predki@powiat-miedzyrzecki.pl
TERMINY ZAŁATWIANIA SPRAW
Godziny pracy Wydziału
poniedziałek 8:00 - 16:00
wtorek 7:00 - 15:00
środa 7:00 - 15:00
czwartek 7:00 - 15:00
piątek 7:00 - 15:00
wtorek 7:00 - 15:00
środa 7:00 - 15:00
czwartek 7:00 - 15:00
piątek 7:00 - 15:00
Obsługa interesantów Wydziału
poniedziałek 8.15 - 15.00
wtorek 7.15 - 14.30
środa 12.00 - 14.30
czwartek 7.15 - 14.30
piątek 7.15 - 14.30
Wydział Architektury i Budownictwa w każdą środę w godzinach od 7.00 do 12.00 jest nieczynny dla obsługi interesantów.
wtorek 7.15 - 14.30
środa 12.00 - 14.30
czwartek 7.15 - 14.30
piątek 7.15 - 14.30
Wydział Architektury i Budownictwa w każdą środę w godzinach od 7.00 do 12.00 jest nieczynny dla obsługi interesantów.