ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowymDrukuj informacjęSprawa: Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Szczegóły informacji

Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-03-27 11:58:26

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Mirosław Leśny

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 218 (II piętro)

Telefon kontaktowy

95 741-84-37

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

  1. Uzyskanie informacji od zarządcy wyznaczonego parkingu (lub z treści zamieszczonej poniżej w części: "Opłaty") o wysokości należnej opłaty za usunięty i przechowywany pojazd. Opłata dobowa za przechowywanie pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą, kolejną dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.
  2. Właściciel lub użytkownik pojazdu powinien wnieść należną opłatę na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu nr 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002 bezpośrednio w kasie urzędu. Kasa znajduje się w budynku urzędu - pok. 214, II piętro (czynna jest w dni robocze do godz. 1400, w poniedziałki do godz. 1500). Opłatę można także wnieść przelewem bankowym lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
  3. Dowód wniesienia opłaty powinien zawierać w tytule zapłaty markę i nr rej pojazdu przechowywanego na parkingu strzeżonym.
  4. Kasowy dowód wniesienia opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu - za usunięcie i przechowanie pojazdu należy okazać zarządcy parkingu w celu odbioru pojazdu wraz z zezwoleniem na odbiór pojazdu otrzymanym z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu (jeśli pojazd został usunięty wskutek wydania dyspozycji policji).
  5. Odbiór pojazdu z parkingu na podstawie każdego innego dokumentu niż kasowy dowód wpłaty, może nastąpić po otrzymaniu przez urząd bankowego potwierdzenia wpłaty.
  6. W przypadku usunięcia pojazdu z powowdu braku ważnej polisy OC, należy w/w dokument przedstawić przy odbiorze pojazdu.
UWAGA - poza dowodem wpłaty w kasie, urząd nie wystawia żadnych innych dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów usunięcia pojazdu z drogi.

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 218 (II piętro)

Opłaty

Ustala się wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Międzyrzeckiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.)
Rower lub motorower:
  • za usunięcie - 112 zł
  • za każdą dobę przechowywania - 19 zł
Motocykl:
  • za usunięcie - 221 zł
  • za każdą dobę przechowania - 26 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
  • za usunięcie - 485 zł
  • za każda dobę przechowywania - 39 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
  • za usunięcie - 606 zł
  • za każda dobę przechowywania - 51 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
  • za usunięcie - 858 zł
  • za każda dobę przechowywania - 73 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
  • za usuniecie - 1265 zł
  • za każda dobę przechowywania - 135 zł
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
  • za usuniecie - 1539 zł
  • za każdą dobę przechowywania - 199 zł
W/w opłaty wynikają z treści uchwały Rady Powiatu Miedzyrzeckiego nr L.296.14 z dnia 30.09.2014 r.

Uwagi

Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Podmiot wybrany do świadczenia usług usuwania i przechowywania pojazdów z dróg na terenie Powiatu Międzyrzeckiego zgodnie z przepisami art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym, pojazdów usuniętych z drogi na zlecenie uprawnionych organów w okresie od 11 luty 2013 r. do 31 grudnia 2015 r.:
Ratownictwo Drogowe „ANHOL” Agnieszka Kuś
ul. Poznańska 22
66-440 Skwierzyna
tel. alarmowy 9444
tel. kom. 602 793 389

Podstawa prawna

  1. Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.).
  2. Uchwała nr L.296.14 Rady Powiatu Międzyrzeckiego z dnia 30 września 2014 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat oraz wysokości kosztów usuwania i przechowywania pojazdów.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony