Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowymDrukuj informacjęSprawa: Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowymSzczegóły informacji
Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg
Ogłoszono dnia: 2013-03-27 11:58:26
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00
Osoba kontaktowa
Mirosław Leśny
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 218 (II piętro)
Telefon kontaktowy
95 741-84-37
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
- Uzyskanie informacji od zarządcy wyznaczonego parkingu (lub z treści zamieszczonej poniżej w części: "Opłaty") o wysokości należnej opłaty za usunięty i przechowywany pojazd. Opłata dobowa za przechowywanie pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą, kolejną dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.
- Właściciel lub użytkownik pojazdu powinien wnieść należną opłatę na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu nr 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002 bezpośrednio w kasie urzędu. Kasa znajduje się w budynku urzędu - pok. 214, II piętro (czynna jest w dni robocze do godz. 1400, w poniedziałki do godz. 1500). Opłatę można także wnieść przelewem bankowym lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
- Dowód wniesienia opłaty powinien zawierać w tytule zapłaty markę i nr rej pojazdu przechowywanego na parkingu strzeżonym.
- Kasowy dowód wniesienia opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu - za usunięcie i przechowanie pojazdu należy okazać zarządcy parkingu w celu odbioru pojazdu wraz z zezwoleniem na odbiór pojazdu otrzymanym z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu (jeśli pojazd został usunięty wskutek wydania dyspozycji policji).
- Odbiór pojazdu z parkingu na podstawie każdego innego dokumentu niż kasowy dowód wpłaty, może nastąpić po otrzymaniu przez urząd bankowego potwierdzenia wpłaty.
- W przypadku usunięcia pojazdu z powowdu braku ważnej polisy OC, należy w/w dokument przedstawić przy odbiorze pojazdu.
UWAGA - poza dowodem wpłaty w kasie, urząd nie wystawia żadnych innych dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów usunięcia pojazdu z drogi.
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 218 (II piętro)
Opłaty
Ustala się wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Międzyrzeckiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.)
Rower lub motorower:
- za usunięcie - 112 zł
- za każdą dobę przechowywania - 19 zł
Motocykl:
- za usunięcie - 221 zł
- za każdą dobę przechowania - 26 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
- za usunięcie - 485 zł
- za każda dobę przechowywania - 39 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
- za usunięcie - 606 zł
- za każda dobę przechowywania - 51 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
- za usunięcie - 858 zł
- za każda dobę przechowywania - 73 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
- za usuniecie - 1265 zł
- za każda dobę przechowywania - 135 zł
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
- za usuniecie - 1539 zł
- za każdą dobę przechowywania - 199 zł
W/w opłaty wynikają z treści uchwały Rady Powiatu Miedzyrzeckiego nr L.296.14 z dnia 30.09.2014 r.
Uwagi
Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Podmiot wybrany do świadczenia usług usuwania i przechowywania pojazdów z dróg na terenie Powiatu Międzyrzeckiego zgodnie z przepisami art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym, pojazdów usuniętych z drogi na zlecenie uprawnionych organów w okresie od 11 luty 2013 r. do 31 grudnia 2015 r.:
Ratownictwo Drogowe „ANHOL” Agnieszka Kuś
ul. Poznańska 22
66-440 Skwierzyna
tel. alarmowy 9444
tel. kom. 602 793 389
ul. Poznańska 22
66-440 Skwierzyna
tel. alarmowy 9444
tel. kom. 602 793 389
Podstawa prawna
- Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.).
- Uchwała nr L.296.14 Rady Powiatu Międzyrzeckiego z dnia 30 września 2014 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat oraz wysokości kosztów usuwania i przechowywania pojazdów.