ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłychDrukuj informacjęSprawa: Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Szczegóły informacji

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Biuro Starosty

Ogłoszono dnia: 2013-03-12 09:52:05

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Czesław Toczyński

Miejsce załatwienia

Biuro Starosty, pok. 101 (I piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-21

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

  1. Złożenie przez przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając:
    • regulamin działalności,
    • listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
    • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
    • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
    • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.
  2. Przeprowadzenie niezbędnego postępowania wyjaśniającego pod kątem oceny spełniania warunków określonych w przepisach prawa i ewentualnego złożenia wniosku do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.
  3. Dokonanie wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
  4. Wysłanie pisma informującego o wpisie (listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub, po uzgodnieniu, odbiór osobisty) albo o bezskuteczności wniosku o wpis.

Miejsce odbioru

Biuro Starosty, pok. 101 (I piętro)

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych z dołączeniem:
  • regulaminu działalności;
  • listy założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającej ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli;
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu;
  • imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;
  • adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.

Czas realizacji

W ciągu 7 dni od dnia:
  • wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek do sądu rejestrowego o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego;
  • uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego.

Opłaty

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Uwagi

Stowarzyszenie zwykłe nie podlega rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, nie posiada osobowości prawnej, nie może:
  • powoływać terenowych jednostek organizacyjnych;
  • zrzeszać osób prawnych;
  • prowadzić działalności gospodarczej;
  • prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2015 r., poz. 1393 i 1923)
« powrót do poprzedniej strony