Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg
Ogłoszono dnia: 2013-03-27 11:58:26
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00
Osoba kontaktowa
Anna Kamińska
Miejsce załatwienia
Informacja w Wydziale Komunikacji i Dróg pok. 218 (II piętro)
Telefon kontaktowy
95 742-84-37
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
- Uzyskanie informacji od zarządcy wyznaczonego parkingu (lub z treści zamieszczonej poniżej w części: "Opłaty") o wysokości należnej opłaty za usunięty i przechowywany pojazd. Opłata dobowa za przechowywanie pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą, kolejną dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.
- Właściciel lub użytkownik pojazdu powinien wnieść należną opłatę na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu nr 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002 bezpośrednio w kasie. Kasa znajduje się w budynku urzędu - pok. 214, II piętro (czynna jest w dni robocze do godz. 1430, w poniedziałki do godz. 1530). Opłatę można także wnieść przelewem bankowym lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
- Dowód wniesienia opłaty powinien zawierać w tytule zapłaty markę i nr rejestracyjny pojazdu przechowywanego na parkingu strzeżonym.
- Kasowy dowód wniesienia opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu - za usunięcie i przechowanie pojazdu należy okazać zarządcy parkingu w celu odbioru pojazdu wraz z zezwoleniem na odbiór pojazdu otrzymanym z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu (jeśli pojazd został usunięty wskutek wydania dyspozycji policji).
- Odbiór pojazdu z parkingu na podstawie każdego innego dokumentu niż kasowy dowód wpłaty, może nastąpić po otrzymaniu przez urząd bankowego potwierdzenia wpłaty.
- W przypadku usunięcia pojazdu z powowdu braku ważnej polisy OC, należy w/w dokument przedstawić przy odbiorze pojazdu.
UWAGA - poza dowodem wpłaty w kasie, urząd nie wystawia żadnych innych dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów usunięcia pojazdu z drogi.
Miejsce odbioru
Parking strzeżony 66-300 Międzyrzecz ul. Świerczewskiego 69
Opłaty
Ustala się wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Międzyrzeckiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.)
Rower lub motorower:
- za usunięcie - 111 zł
- za każdą dobę przechowywania - 19 zł
Motocykl:
- za usunięcie - 219 zł
- za każdą dobę przechowania - 26 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
- za usunięcie - 480 zł
- za każda dobę przechowywania - 39 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
- za usunięcie - 599 zł
- za każda dobę przechowywania - 51 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
- za usunięcie - 848 zł
- za każda dobę przechowywania - 73 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
- za usuniecie - 1250 zł
- za każda dobę przechowywania - 134 zł
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
- za usuniecie - 1521 zł
- za każdą dobę przechowywania - 197 zł
W/w opłaty wynikają z treści uchwały Rady Powiatu Miedzyrzeckiego nr XIV.78.15 z dnia 28 października 2015 roku.
Uwagi
Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Podmiot wybrany do świadczenia usług usuwania i przechowywania pojazdów z dróg na terenie Powiatu Międzyrzeckiego - zgodnie z przepisami art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym - w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.:
Konsorcjum firm:
Auto Lider Artur Mejza
ul. Waszkiewicza 25d
66-300 Międzyrzecz
oraz AutoSerwis „TYMEX” Marlena Adamczuk
ul. Świerczewskiego 132
66-300 Międzyrzecz
tel. 601 760 702 lub 798 678 626
Parking strzeżony: 66-300 Międzyrzecz ul. Świerczewskiego 69 i 66-300 Międzyrzecz-Wybudowanie
Podstawa prawna
- Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.).
- Uchwała nr XIV.78.15 Rady Powiatu Międzyrzeckiego z dnia 28 października 2015 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat oraz wysokości kosztów usuwania i przechowywania pojazdów.