ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Usuwanie oraz przechowywanie pojazdów w ramach art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg

Ogłoszono dnia: 2013-03-27 11:58:26

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Anna Kamińska

Miejsce załatwienia

Informacja w Wydziale Komunikacji i Dróg pok. 218 (II piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-37

Adres e-mail

Błąd!

Sposób załatwienia

  1. Uzyskanie informacji od zarządcy wyznaczonego parkingu, na podstawie wystawionej karty parkingowej (lub z treści zamieszczonej poniżej w części: "Opłaty") o wysokości należnej opłaty za usunięty i przechowywany pojazd. Opłata dobowa za przechowywanie pojazdu naliczana jest za każdą rozpoczętą, kolejną dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.
  2. Właściciel lub użytkownik pojazdu powinien wnieść należną opłatę na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu nr 54 8367 0000 0021 0210 6000 0002 bezpośrednio w kasie. Kasa znajduje się w budynku urzędu - pok. 214, II piętro (czynna jest w dni robocze do godz. 1430, w poniedziałki do godz. 1530). Opłatę można także wnieść przelewem bankowym lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
  3. Dowód wniesienia opłaty powinien zawierać w tytule zapłaty markę i nr rejestracyjny pojazdu przechowywanego na parkingu strzeżonym.
  4. Kasowy dowód wniesienia opłaty na konto Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu - za usunięcie i przechowanie pojazdu należy okazać zarządcy parkingu w celu odbioru pojazdu wraz z zezwoleniem na odbiór pojazdu otrzymanym z Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu (jeśli pojazd został usunięty wskutek wydania dyspozycji policji).
  5. Odbiór pojazdu z parkingu na podstawie każdego innego dokumentu niż kasowy dowód wpłaty, może nastąpić po otrzymaniu przez urząd bankowego potwierdzenia wpłaty.
  6. W przypadku usunięcia pojazdu z powowdu braku ważnej polisy OC, należy w/w dokument przedstawić przy odbiorze pojazdu.
UWAGA - poza dowodem wpłaty w kasie, urząd nie wystawia żadnych innych dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów usunięcia pojazdu z drogi.

Miejsce odbioru

66-300 Międzyrzecz, Międzyrzecz-Wybudowanie 106

Opłaty

Opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi na terenie Powiatu Międzyrzeckiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1260, ze zm.) od dnia 1 stycznia 2017 roku są następujące:
 
Rower lub motorower:
  • za usunięcie - 110 zł
  • za każdą dobę przechowywania - 19 zł
Motocykl:
  • za usunięcie - 218 zł
  • za każdą dobę przechowania - 26 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t:
  • za usunięcie - 476 zł
  • za każda dobę przechowywania - 39 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t:
  • za usunięcie - 594 zł
  • za każda dobę przechowywania - 51 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t:
  • za usunięcie - 841 zł
  • za każda dobę przechowywania - 73 zł
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t:
  • za usunięcie - 1239 zł
  • za każda dobę przechowywania - 133 zł
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne:
  • za usunięcie - 1508 zł
  • za każdą dobę przechowywania - 196 zł
W/w opłaty wynikają z treści uchwały Rady Powiatu Miedzyrzeckiego nr XXVI.128.16 z dnia 26 października 2016 roku.

Uwagi

Odbiór pojazdu możliwy jest tylko i wyłącznie w dniu wystawienia karty parkingowej po opłaceniu kwoty w niej wskazanej. Za każdy następny dzień opłata rośnie.
Jeżeli pojazd nie zostanie odebrany z parkingu w terminie 3 miesięcy od daty wydania dyspozycji jego usunięcia z drogi, przedsiębiorca prowadzący parking powiadamia o tym fakcie starostę, który występuje do sądu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz powiatu.
Zgodnie z art. 130a ust.10h ustawy Prawo o ruchu drogowym koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu w dniu wydania dyspozycji usunięcia pojazdu.
Podmiot wybrany do świadczenia usług usuwania i przechowywania pojazdów z dróg na terenie Powiatu Międzyrzeckiego - zgodnie z przepisami art. 130 a ustawy Prawo o ruchu drogowym - w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.:
Konsorcjum firm:
Auto Lider Artur Mejza
ul. Waszkiewicza 25d
66-300 Międzyrzecz
oraz AutoSerwis „TYMEX” Marlena Adamczuk
Międzyrzecz-Wybudowanie 106
66-300 Międzyrzecz
tel. 798 678 626 lub 601 760 702
 
Parking strzeżony: 66-300 Międzyrzecz, Międzyrzecz-Wybudowanie 106

Podstawa prawna

  1. Art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260, ze zm.)
  2. Uchwała nr XXVI.128.16 Rady Powiatu Międzyrzeckiego z dnia 26 października 2016 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów.

Załączniki