ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 3.2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: 3.2024

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor - inspektor - ds. leśnictwa, łowiectwa, ochrony przyrody i rybactwa śródlądowego

Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu

Wymiar etatu: pełny

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska

Data udostępnienia: 2024-03-19

Ogłoszono dnia: 2024-03-19

Termin składania dokumentów: 2024-04-04 12:00:00

Nr ogłoszenia: 3.2024

Id ogłoszenia: OR.2110.3.2024

Zlecający: Starosta Międzyrzecki

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. wykształcenie wyższe
  2. staż pracy co najmniej 6 miesięcy
  3. znajomość przepisów prawa, regulujących zakres merytoryczny stanowiska, a w szczególności:
    • ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1356 ze zm.) w zakresie zadań starosty,
    • ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz.U. z 2023 r. poz. 1082) w zakresie zadań starosty,
    • ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.) w zakresie zadań starosty,
    • ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz.U. z 2022 r. poz. 883) w zakresie zadań starosty,
    • ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz.U. z 2024 r. poz. 79)
    • ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2023 r. poz. 1786) w zakresie zadań starosty,
    • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz.775)
  4. Znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie obsługi edytora tekstów MS Word, obsługa arkusza kalkulacyjnego MS Excel, obsługa poczty elektronicznej oraz urządzeń biurowych i narzędzi informatycznych wspomagających pracę na stanowisku prac
  5. Posiadanie obywatelstwa polskiego
  6. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
  7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  8. Posiadanie prawa jazdy kat. B
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Umiejętność pracy w zespole.
  2. Komunikatywność w mowie i piśmie.
  3. Obowiązkowość, samodzielność w rozwiązywaniu problemów, rzetelność, odpowiedzialność za powierzone zadania, odporność na stres.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. przygotowanie decyzji o przyznaniu środków na pokrycie kosztów związanych z przebudową lub odnowieniem drzewostanu w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy szkody w lasach, powstałej w wyniku oddziaływania gazów i pyłów przemysłowych,
  2. przygotowanie decyzji w sprawie przyznania właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu środków na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia,
  3. przygotowanie materiałów do wykonania uproszczonych planów urządzania lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu,
  4. przygotowanie decyzji o uznaniu lub nieuznaniu zastrzeżeń lub wniosków dotyczących projektu uproszczonego planu urządzania lasu,
  5. przygotowanie decyzji o wyrażenie zgody na pozyskanie drewna niezgodnie z uproszczonym planem urządzania lasu lub decyzją wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasu,
  6. przygotowanie decyzji o wykonaniu przez właściciela lasu obowiązków zawartych w uproszczonym planie urządzenia lasów lub decyzji wydanej na podstawie inwentaryzacji stanu lasu,
  7. wykonywanie oceny udatności upraw leśnych na gruntach zalesionych na podstawie przepisów o wspieraniu obszarów wiejskich,
  8. przygotowanie decyzji na usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości będącą własnością gminy,
  9. przygotowanie decyzji na posiadanie chartów i ich mieszańców
  10. prowadzenie spraw dotyczących wydzierżawienia polnych obwodów łowieckich,
  11. wystawianie zaświadczeń wynikających z ustawy o lasach o objęciu działki uproszczonym planem urządzania lasu bądź też objętych inwentaryzacją stanu lasu dla, której wydano decyzję administracyjną z zakresu gospodarki leśnej,
  12. przygotowanie wniosków do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o wypłatę ekwiwalentów dla osób, które dokonały zalesiania na podstawie ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,
  13. rejestracja oraz wykreślenie z rejestru zwierząt przetrzymywanych oraz hodowanych podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych.
  14. przygotowanie decyzji na usunięcia drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne,
  15. wydawanie kart wędkarskich i łowiectwa podwodnego,
  16. prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów oraz i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
  17. przygotowanie decyzji zezwalających na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej na wodach nie zaliczanych do śródlądowych wód żeglownych,
  18. przygotowanie decyzji zezwalającej na ustawienie rybackich narzędzi połowowych na śródlądowych wodach żeglownych na szlaku żeglownym lub bezpośrednio w jego sąsiedztwie,
  19. przygotowanie decyzji w przypadku niewykonywania przez właścicieli lasu obowiązków prowadzenia zabiegów profilaktycznych i ochronnych zapobiegającym powstawaniu i rozprzestrzenianiu się pożarów, zapobiegania wykrywania i zwalczania nadmiernie pojawiających i rozprzestrzeniających się organizmów szkodliwych oraz ochrony gleby i wód leśnych,
  20. przygotowanie decyzji w przypadku wystąpienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażającym trwałości lasów decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, nie stanowiących własności skarbu Państwa.
Zakres odpowiedzialności na stanowisku:
  1. Ponosi odpowiedzialność materialną za mienie stanowiące wyposażenie stanowiska pracy.
    Odpowiada za:
    • należyte i terminowe wypełnianie swoich obowiązków pracowniczych jak też za szkody powstałe w wyniku zaniedbań obowiązków, należytego nadzoru i właściwej kontroli powierzonego odcinka pracy i mienia,
    • znajomość i realizację regulaminu organizacyjnego urzędu i innych przepisów prawa związanych merytorycznie z funkcjonowaniem urzędu,
    • prowadzenie dokumentacji zgodnie z rzeczowym wykazem akt, instrukcją kancelaryjną i innymi przepisami szczególnymi,
    • terminowość i merytoryczne załatwianie spraw.
  2. Ponosi odpowiedzialność za naruszenie ochrony danych osobowych zawartych w zbiorach danych, które są przedmiotem wykonywanych czynności służbowych na swoim stanowisku pracy, nieuzasadnioną ich modyfikację, zniszczenie, nielegalne ujawnianie lub pozyskiwanie.
  3. Ponosi odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w rozumieniu ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych z dnia 17 grudnia 2004r. ( Dz.U.2021.289 t.j.) w obszarze ustalonym zakresem czynności oraz procedurami i regulaminami obowiązującymi w Starostwie Powiatowym w Międzyrzeczu.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Warunki pracy na stanowisku: I piętro budynku (winda), pokój dwuosobowy , zmienne tempo pracy, sytuacje stresowe, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie przy oświetleniu częściowo sztucznym, oprogramowanie stosowane w starostwie oraz dostęp do elektronicznego systemu informacji prawnej.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

poniżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty:
  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  2. List motywacyjny.
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia zawodowe, staż pracy i posiadanie prawa jazdy.
  4. Ewentualnie inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje lub umiejętności.
  5. Oświadczenia o:
    • posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    • stanie zdrowia pozwalającym na zajmowanie wymienionego stanowiska,
    • wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych W dokumentach aplikacyjnych do celów rekrutacji.
Osoba zatrudniona na wskazanym stanowisku będzie zobowiązana do dostarczenia pracodawcy zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-04-04 12:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
  • w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu (pokój nr 106, I piętro) lub,
  • pocztą elektroniczną na adres sekretariat@powiat-miedzyrzecki.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub,
  • poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
Na kopercie lub w tytule przesyłek elektronicznych należy umieścić napis: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze-od podinspektora do inspektora w Wydziale OS”.
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe, 66-300 Międzyrzecz, ul. Przemysłowa 2

VII. Informacje dodatkowe:

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej bip.powiat-miedzyrzecki.pl oraz na tablicy informacyjnej starostwa.
 
Nabór przeprowadzony zostanie w formie konkursu realizowanego w dwóch etapach:
  • I – etap sprawdzenie pod względem formalnym złożonych ofert,
  • II – etap, część pisemna oraz rozmowa kwalifikacyjna, sprawdzające poziom wiedzy kandydatów.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zakwalifikowani do poszczególnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminach telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Oferty niekompletne, otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone. Nie udzielamy odpowiedzi pisemnych na złożone oferty. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 95/742 84 22 lub 504 249 850.
 
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Administratorem danych jest Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu. Podstawą przetwarzania danych są kompetencje powiatu wynikające z ustawy o samorządzie powiatowym, a cel przetwarzania danych nie wykracza poza te kompetencje. Szczegółową podstawę prawną zawarto w treści niniejszego dokumentu. Dane mogą być przekazane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania przepisami prawa lub na podstawie umowy, np. na serwis systemów informatycznych. Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach art. od 15 do 22 RODO możesz wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, żądać dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przeniesienia danych, cofnąć zgodę na przetwarzanie, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek podania danych może wynikać wyłącznie z wymagań ustawowych chyba, że jest warunkiem zawarcia umowy. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji możesz zapoznać się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w urzędzie, na stronie BIP lub skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Krzysztofem Pukaczewskim pukaczewski@hotmail.com

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wioletta Didenkow
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-19 16:32:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-19 16:34:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-15 14:23:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
738 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony