ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1.2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1.2024

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor - ds. VAT i rozliczeń finansowo-księgowych

Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu

Wymiar etatu: Pełny

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Finansów

Data udostępnienia: 2024-03-26

Ogłoszono dnia: 2024-03-26

Termin składania dokumentów: 2024-04-12 15:00:00

Nr ogłoszenia: 1.2024

Id ogłoszenia: OR.2110.1.2024

Zlecający: Starosta Międzyrzecki

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub administracyjne pierwszego lub drugiego stopnia w uznaniu przepisów o kształceniu wyższym.
  2. Minimum 1 rok stażu pracy, w służbach finansowo – księgowych, lub w jednostkach administracji publicznej.
  3. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  4. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.
  6. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  7. Nieposzlakowana opinia.
  8. Ogólna wiedza na temat Powiatu Międzyrzeckiego.
  9. Znajomość przepisów prawa, regulujących zakres tematyczny stanowiska, a w szczególności:
    • ustawa o finansach publicznych (Dz.U. z 2023, poz.1270)
    • ustawa o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2022 r., poz.1526)
    • ustawa o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r., poz.120 ze zm.)
    • ustawa o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U.2018, poz.280)
    • ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2023, poz. 1570)
    • rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz.U z 2020 r poz. 342)
    • rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U z 2022 poz.513 ze zm.)
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Umiejętność pracy w zespole.
  2. Komunikatywność w mowie i piśmie.
  3. Obowiązkowość, samodzielność w rozwiązywaniu problemów, rzetelność, odpowiedzialność za powierzone zadania, odporność na stres, wysoka kultura osobista.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Weryfikacja dokumentów dot. zakupów w Starostwie Powiatowym pod kątem możliwości dokonania odliczenia podatku VAT naliczonego.
  2. Prowadzenie rejestru zakupów Starostwa na potrzeby podatku od towarów i usług.
  3. Bieżąca weryfikacja danych wprowadzanych do rejestru sprzedaży pod kątem prawidłowości wystawianych faktur w systemie rVAT w Starostwie Powiatowym.
  4. Sporządzanie cząstkowych ewidencji VAT wraz z deklaracją VAT Starostwa Powiatowego w systemie rVAT oraz niezbędnych korekt.
  5. Analiza ewidencji księgowej związanej z podatkiem VAT oraz uzgadnianie zgodności danych z ewidencją VAT prowadzoną w systemie rVAT (konta: VAT naliczony i jego rozliczenie, VAT należny i jego rozliczenie, rachunek bieżący jednostki- rozliczenia VAT, itd.).
  6. Przygotowanie PK w zakresie przeksięgowań na koniec miesiąca VAT należnego i naliczonego na konto rozrachunków wewnętrznych z tyt. VAT Starostwo (225-100) w systemie F-K.
  7. Stała współpraca z wydziałami Starostwa w zakresie rozliczeń podatku VAT należnego i naliczonego.
  8. Bieżące doradztwo, informowanie, przekazywanie nabytej w trakcie szkoleń wiedzy, pracownikom Wydziału FN i innych wydziałów merytorycznych z zakresu zagadnień dot. podatku VAT.
  9. Przekazywanie w postaci elektronicznej ksiąg rachunkowych dot. Starostwa Powiatowego na żądanie organów podatkowych.
  10. Księgowanie wyciągów bankowych dot. rachunku MPP.
  11. Bieżąca analiza przepisów prawnych, orzecznictwa i komentarzy w zakresie podatku VAT.
  12. Rozliczenia i kontrola nad przestrzeganiem zapisów uchwały Zarządu Powiatu w sprawie MDR w zakresie Starostwa.
  13. Prace administracyjne w zakresie Wydziału Finansów (w tym między innymi: zapotrzebowanie na materiały biurowe Wydziału FN, prowadzenie rejestru i spisów zdawczo- odbiorczych akt przekazywanych do archiwum przez pracowników Wydziału FN, występowanie z wnioskami o wydanie rożnego rodzaju zaświadczeń dla potrzeb FN, przygotowywanie wystąpień o udzielenie upoważnień, pełnomocnictw, zaświadczeń oraz prowadzenie rejestru/ów w tym zakresie (będących w gestii Wydziału Finansów).
  14. Codzienna weryfikacja dokumentów obliczenia opłaty (DOO), współpraca z wydziałem GN związana z wystawianymi rachunkami, fakturami. Sporządzanie miesięcznych zestawień nie zapłaconych rachunków dla GN, analiza danych.
  15. Sporządzanie miesięcznych dynamik z wykonania sprawozdań dochodów i wydatków Starostwa.
  16. Wprowadzanie danych w systemie Bestia w zakresie sprawozdań budżetowych, po uprzedniej analizie i przygotowaniu danych do sprawozdań przez pracowników, którym powierzono obowiązki w tym zakresie.
  17. Wprowadzanie danych w zakresie sprawozdań finansowych w systemie Bestia na podstawie danych przygotowanych przez Głównego Księgowego.
  18. Wprowadzanie planu finansowego i jego zmian do systemu Bestia oraz jego weryfikacja z danymi ze sprawozdań.
  19. Wprowadzanie planu finansowego i jego zmian do programu księgowego na koncie bilansowym 130 i pozabilansowym 980,
  20. Prowadzenie rejestru umów po wejściu w życie stosownych przepisów prawa.
  21. Współpraca w zakresie przeprowadzenia i rozliczenia wyników inwentaryzacji.
  1. Znajomość pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie obsługi edytora tekstów MS Word, arkusza kalkulacyjnego MS Excel, poczty elektronicznej,
  2. Znajomość funkcjonowania jednostek organizacyjnych powiatu,
  3. Umiejętność prawidłowej organizacji pracy oraz stosowania prawa w praktyce,
  4. Samodzielność i ukierunkowanie na rozwój,
  5. Komunikatywność w mowie i piśmie.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. Warunki pracy na stanowisku: pokój jednoosobowy na II piętrze budynku, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, przy oświetleniu częściowo sztucznym, oprogramowanie stosowane w starostwie oraz dostęp do elektronicznego systemu informacji prawnej.
  2. Obsługa urządzeń biurowych (skaner, drukarka), telefoniczny i bezpośredni kontakt z komórkami urzędu, innymi instytucjami.
  3. W przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2022 poz. 530 z późn. zm.) pierwsza umowa zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy wraz z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

poniżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

  1. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  2. List motywacyjny.
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
  4. Ewentualnie inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje lub umiejętności.
  5. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  6. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
  7. Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  8. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zajmowanie wymienionego stanowiska.
  9. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) do celów związanych z rekrutacją na stanowisko od podinspektora do inspektora w Wydziale FN.
Osoba zatrudniona na wskazanym stanowisku będzie zobowiązana do dostarczenia pracodawcy zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-04-12 15:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
  • w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu (pokój nr 106, I piętro) lub,
  • pocztą elektroniczną na adres sekretariat@powiat-miedzyrzecki.pl w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub,
  • poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
Na kopercie lub w tytule przesyłek elektronicznych należy umieścić napis: „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora ds. VAT i rozliczeń finansowo-księgowych w Wydziale Finansów”.
c. Miejsce:
Starostwo Powiatowe, 66-300 Międzyrzecz, ul. Przemysłowa 2

VII. Informacje dodatkowe:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
 
Nabór przeprowadzony zostanie w formie konkursu realizowanego w dwóch etapach:
  • I – etap sprawdzenie pod względem formalnym złożonych ofert,
  • II – etap, część pisemna oraz rozmowa kwalifikacyjna, sprawdzające poziom wiedzy kandydatów.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zakwalifikowani do poszczególnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminach telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Oferty niekompletne, otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone. Nie udzielamy odpowiedzi pisemnych na złożone oferty. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 95/742 84 22 lub 501 478 541.

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

Administratorem danych jest Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu. Podstawą przetwarzania danych są kompetencje powiatu wynikające z ustawy o samorządzie powiatowym, a cel przetwarzania danych nie wykracza poza te kompetencje. Szczegółową podstawę prawną zawarto w treści niniejszego dokumentu. Dane mogą być przekazane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania przepisami prawa lub na podstawie umowy, np. na serwis systemów informatycznych. Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane. Na zasadach art. od 15 do 22 RODO możesz wnieść skargę do organu nadzoru, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, żądać dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, przeniesienia danych, cofnąć zgodę na przetwarzanie, gdy podstawą przetwarzania danych była zgoda. Obowiązek podania danych może wynikać wyłącznie z wymagań ustawowych chyba, że jest warunkiem zawarcia umowy. W razie konieczności uszczegółowienia powyższych informacji możesz zapoznać się z klauzulami informacyjnymi dostępnymi w urzędzie, na stronie BIP lub skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Krzysztofem Pukaczewskim.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-03-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wioletta Didenkow
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-03-26 14:00:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-03-26 14:03:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-16 13:34:08
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
630 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony