Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrataDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrataSzczegóły informacji
Rejestracja pojazdów - Nowe tablice rejestracyjne z nowym numerem - zniszczenie, utrata
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg
Ogłoszono dnia: 2013-05-06 14:02:37
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 15:30, wtorek - piątek 7:00 - 14:00
Osoba kontaktowa
Okienko nr 1 - Gmina Skwierzyna - Robert Borkowski; Okienko nr 2 - Gmina Bledzew i Przytoczna - Jakub Szymański; Okienko nr 3 - Gmina Pszczew i Trzciel - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Gmina Międzyrzecz - Hanna Kantorska
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)
Telefon kontaktowy
Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39
Adres e-mail
r.borkowski@powiat-miedzyrzecki.pl, j.szymanski@powiat-miedzyrzecki.pl, m.tarnowska@powiat-miedzyrzecki.pl, h.kantorska@powiat-miedzyrzecki.pl
Sposób załatwienia
Sprawę załatwia osobiście właściciel pojazdu. Jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności sprawę może załatwić jeden z właścicieli po przedstawieniu pełnomocnictwa.
Opis procedury:
Opis procedury:
- pobranie wniosku
- wypełnienie wniosku
- złożenie kompletu dokumentów
- uiszczenie opłaty
- wydanie decyzji administracyjnej
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)
Wymagane Dokumenty
Wniosek oraz:
- dowód rejestracyjny
- karta pojazdu (jeżeli była wydana)
- tablice rejestracyjne / tablica rejestracyjna*
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych**
- stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań***
- dowód osobisty / dowody osobiste
- pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane)
- aktualne ubezpieczenie OC
* - nie dotyczy przypadku kradzieży, zagubienia tablic rejestracyjnych w ilości 2 sztuk
** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (kradzież)
*** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (zagubienie)
** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (kradzież)
*** - w przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o wydanie tablic z nowym numerem rejestracyjnym (zagubienie)
Czas realizacji
Po złożeniu wniosku o wydanie nowych tablic rejestracyjnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje czasowej rejestracji pojazdu na okres nieprzekraczający 30 dni wydając nowe tablice rejestracyjne oraz pozwolenie czasowe.
Pozwolenie czasowe przez upływem terminu jego ważności należy zwrócić do organu rejestrującego, który je wydał.
Gotowy dokument (dowód rejestracyjny) można odebrać po upływie 14 dni od dnia złożenia wniosku. W celu wcześniejszego odbioru dokumentu wymagany jest kontakt telefoniczny lub wizyta na stronie internetowej www.pojazd.pwpw.pl (najprędzej po 7 dniach od dnia złożenia wniosku). Kontakt telefoniczny, bądź wizyta na stronie internetowej wiąże się z koniecznością wcześniejszego potwierdzenia, czy dokument (dowód rejestracyjny) jest już do odbioru w Wydziale Komunikacji i Dróg.
Odbiór nowego dowodu rejestracyjnego (po wymianie tablic) odbywa się po przedstawieniu:
- pozwolenia czasowego
- karty pojazdu (jeżeli była wydana)
- pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagane)
- dowodu osobistego
- aktualnego ubezpieczenia OC
Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z § 2, 3 oraz 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, tekst jednolity).
Opłaty
1. W przypadku pojazdów samochodowych:
- 185,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 183,50 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 2,00 zł)
- 126,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 125,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,50 zł)
- 116,50 zł (w tym opłata komunikacyjna w wysokości 115,00 zł oraz opłata ewidencyjna w wysokości 1,50 zł)
4. 17 zł - w niektórych przypadkach pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi)
Tryb odwoławczy
Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
Załatwienie sprawy związanej z wymianą tablic odbywa się po zarezerwowaniu terminu (osobiście, bądź telefonicznie).
Jeżeli dana osoba (firma) będzie wymieniała tablice przy więcej niż jednym pojeździe, to przy wpisywaniu na listę interesantów musi powiadomić o ilości pojazdów urzędnika wyznaczającego termin.
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta). Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, BGŻ S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, BGŻ S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
W przypadku, gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności przy składaniu wniosku o nowe tablice rejestracyjne wymagane jest przedstawienie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu, bądź ich czytelnych kserokopii.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, tekst jednolity)
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r., Nr 186, poz. 1322, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2007 r., Nr 137, poz. 968, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2012 r., poz. 481)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 kwietnia 2012 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz. U. z 2012r., poz. 447)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2003 r., Nr 230, poz. 2302, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r., poz. 1282, z późn. zm.)