Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Gospodarowanie odpadami - Uzyskanie zezwolenia na zbieranie odpadówDrukuj informacjęSprawa: Gospodarowanie odpadami - Uzyskanie zezwolenia na zbieranie odpadówSzczegóły informacji
Gospodarowanie odpadami - Uzyskanie zezwolenia na zbieranie odpadów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska
Ogłoszono dnia: 2013-04-09 10:04:25
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00
Osoba kontaktowa
Justyna Adamirowicz
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska, pok. 117 (I piętro)
Telefon kontaktowy
95 742-84-33
Adres e-mail
Błąd!
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna - zezwolenie na zbieranie odpadów
Miejsce odbioru
Wydział Ochrony Środowiska, pok. 117 (I piętro)
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów.
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
- numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania
- oznaczenie miejsca zbierania odpadów
- wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów
- szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymogom ochrony środowiska
- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów
- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem
- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona
- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów
Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów składany przez przedsiębiorcę prowadzącego punkt zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji - powinien dodatkowo spełniać wymagania określone w art. 32 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005 r., Nr 25, poz. 202 z późn. zm.).
Załączniki:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1827)
- w przypadku podmiotu posiadającego osobowość prawną dokument potwierdzający, że Wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym - wypis z KRS ze wskazaną osobą uprawnioną do reprezentowania podmiotu
- zaświadczenie o numerze NIP i REGON
- dokument potwierdzający, że Wnioskodawca posiada tytuł prawny do terenu, na którym magazynuje, zbiera odpady (kserokopia)
- pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty
Czas realizacji
Jeden miesiąc, w przypadkach skomplikowanych dwa miesiące.
Opłaty
Opłata skarbowa na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016, poz. 1827)
- 616,00 zł - za wydanie zezwolenia w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą
- 82 zł - dla pozostałych
- 17 zł - od dokumentów stwierdzających ustanowienie pełnomocnika oraz ich odpisów (wypisów, kopii)
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.
Opłatę skarbową należy uiścić przelewem na rachunek bankowy: Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz konto Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 lub w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.
Opłatę skarbową należy uiścić przelewem na rachunek bankowy: Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz konto Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 lub w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
Art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21)