Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Odbiór dowodu rejestracyjnego (stałego)Drukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Odbiór dowodu rejestracyjnego (stałego)Szczegóły informacji
Rejestracja pojazdów - Odbiór dowodu rejestracyjnego (stałego)
Wydział: Wydział Komunikacji i Dróg
Ogłoszono dnia: 2013-05-06 15:14:08
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 15:30, wtorek - piątek 7:00 - 14:30
Osoba kontaktowa
Okienko nr 1 - Katarzyna Komorowska; Okienko nr 2 - Justyna Szwarc; Okienko nr 3 - Małgorzata Tarnowska; Okienko nr 4 - Hanna Kantorska
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)
Telefon kontaktowy
Okienko nr 1 - 95 742 84 40; Okienko nr 2 - 95 742 84 41; Okienko nr 3 - 95 742 84 42; Okienko nr 4 - 95 742 84 39
Adres e-mail
t.stawiski@powiat-miedzyrzecki.pl, j.szwarc@powiat-miedzyrzecki.pl
Sposób załatwienia
Odbiór dowodu rejestracyjnego (stałego) odbywa się bez złożenia wniosku oraz bez dodatkowych opłat.
Sprawę załatwia osobiście właściciel pojazdu.
Jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności sprawę może załatwić jeden z właścicieli po przedstawieniu pełnomocnictwa.
Sprawę załatwia osobiście właściciel pojazdu.
Jeżeli pojazd stanowi przedmiot współwłasności sprawę może załatwić jeden z właścicieli po przedstawieniu pełnomocnictwa.
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji i Dróg, pok. 201 (II piętro)
Wymagane Dokumenty
Odbiór dokumentu odbywa się po przedstawieniu:
- pozwolenia czasowego lub dotychczasowego dowodu rejestracyjnego
- pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagane)
- dowodu osobistego
- aktualnego ubezpieczenia OC
Czas realizacji
Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane będą zgodnie z art. 35 § 3 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity).
Opłaty
Brak opłat komunikacyjnych
17 zł - w przypadku przedłożenia pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi)
17 zł - w przypadku przedłożenia pełnomocnictwa (szczegóły patrz -> uwagi)
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1,3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
Tryb odwoławczy
Na decyzję odmowną stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty Międzyrzeckiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
Informację na temat tego, czy dokument jest już do odbioru w tutejszym urzędzie można uzyskać telefonicznie lub na stronie internetowej www.info-car.pl
W przypadku, gdy sprawę załatwia osoba nie będąca właścicielem pojazdu wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa (wyjątek stanowi reprezentowanie osoby prawnej przez swoje uprawnione do tego organy lub prokurenta).
Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1, 3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
Przedstawienie pełnomocnictwa wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. od każdego stosunku pełnomocnictwa (wyjątek stanowi pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jak również pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie).
Opłatę skarbową można uiścić w Wydziale Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu w pokoju numer 201 w okienkach numer 1, 3 oraz 4 lub dołączyć dowód uiszczenia w/w opłaty na rzecz: Gmina Międzyrzecz, 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, Bank BGŻ BNP Paribas S.A. O/Międzyrzecz, numer konta 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200.
W każdym przypadku należy okazać się dokumentem tożsamości, jak również przedstawić dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dokument potwierdzający opłacenie składki za to ubezpieczenie.
UWAGA: Pełnomocnictwo nie może być udzielone w sprawach, gdy charakter czynności wymaga osobistego działania, m. in. złożenia oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735, tekst jednolity)
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988, tekst jednolity)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów , wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów (Dz.U. z 2022 r., poz. 1847.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923, tekst jednolity ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022, tekst jednolity ze zm.)
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja pojazdów - Odbiór dowodu rejestracyjnego (stałego)Drukuj informacjęSprawa: Rejestracja pojazdów - Odbiór dowodu rejestracyjnego (stałego)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Międzyrzecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Robert Borkowski |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-04-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Stawiski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-05-06 15:12:59 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Tomasz Melonek |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-05-06 15:14:08 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Tomasz Melonek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-12-12 11:07:14 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 40081 raz(y) |