Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Pozwolenia na budowę - Zatwierdzanie projektów budowlanych i udzielanie pozwoleń na budowę
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Architektury i Budownictwa
Ogłoszono dnia: 2013-07-23 09:42:08
Termin załatwienia
poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek 7:00 - 15:00, środa 12:00 - 15:00, czwartek - piątek 7:00 - 15:00
Osoba kontaktowa
Agnieszka Adamska-Semkło, Joanna Korba, Dorota Trojanowska, Katarzyna Grzybowska, Joanna Hassa
Miejsce załatwienia
Wydział Architektury i Budownictwa, pok. 3, 4, 6, 7a (parter)
Telefon kontaktowy
95 742-84-43, 95 742-84-45, 95 742-84-44, 95 742-84-44, 95 742-84-46
Sposób załatwienia
- Złożenie wniosku z niezbędnymi załącznikami
- Przeprowadzenie postępowania
- Wydanie pozwolenia
Miejsce odbioru
Wydział Architektury i Budownictwa, pok. 7a (parter)
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek.
2. Załączniki:
2. Załączniki:
- cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7, aktualnym na dzień opracowania projektu; nie dotyczy to uzgodnienia i opiniowania przeprowadzanego w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
- decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- pozwolenie, o którym mowa w art. 23 i art. 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej, jeżeli jest ono wymagane;
3. Upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora - oryginał lub urzędowo poświadczony odpis.
4. Dowód opłaty skarbowej.
4. Dowód opłaty skarbowej.
Czas realizacji
Maksymalnie do 65 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie decyzji
Opłaty
Opłata skarbowa od czynności administracyjnej zgodnie z częścią III pkt 9 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006 (Dz. U. Nr 225, poz. 1635)
Opłaty skarbowe należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu nr 57 2030 0045 1110 0000 0129 8200 prowadzony przez Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. O/Międzyrzecz lub u inkasentów opłaty skarbowej, wyznaczonych na podstawie Uchwały Nr III/30/06 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 28 grudnia 2006 r., będących pracownikami Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu i Starostwa Powiatowego w Międzyrzeczu.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego w Gorzowie Wlkp. za pośrednictwem Starosty w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia wszystkim stronom w sprawie.
Uwagi
Dokumentów stanowiących załączniki do wniosku o wydanie pozwolenia na budowę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie wzorów: wniosku o pozwolenie na budowę, ... (Dz.U. Nr 120 poz. 1127) prosimy nie wpinać do projektu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz.1623, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu (Dz. U. Nr 246, poz. 1804)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r., Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.)