ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 mDrukuj informacjęSprawa: Rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Szczegóły informacji

Rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2020-07-31 14:21:51

Termin załatwienia

poniedziałek 8:00 - 16:00, wtorek - piątek 7:00 - 15:00

Osoba kontaktowa

Mateusz Skarżyński,Alicja Dratwia

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska, pok. 117, 118 (I piętro)

Telefon kontaktowy

95 742-84-32, 95 742-84-33

Adres e-mail

m.skarzynski@powiat-miedzyrzecki.pl, a.dratwia@powiat-miedzyrzecki.pl

Sposób załatwienia

Art. 6 [Procedura rejestracji jednostki pływającej]
/wchodzi od 2020-08-01/
1. Rejestracji jednostki pływającej dokonuje się na podstawie:
1)dowodu własności, którym może być w szczególności:
a)faktura VAT,
b)umowa sprzedaży, zamiany, darowizny,
c)prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
d)w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym - pisemne oświadczenie budowniczego;
2)wniosku o rejestrację zawierającego następujące informacje:
a)o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze, jeżeli nie jest nim właściciel:
-imię i nazwisko albo nazwę,
-PESEL albo datę i wskazanie miejsca urodzenia, jeżeli numer PESEL nie został nadany - w przypadku osób fizycznych,
-NIP w przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej albo inny odpowiedni identyfikator - w przypadku podmiotów zagranicznych,
-adres zamieszkania albo adres siedziby,
-adres do doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
b)o rejestracji w innym rejestrze w kraju lub za granicą, jeżeli jednostka pływająca była zarejestrowana:
-wskazanie organu poprzedniej rejestracji,
-numer rejestracyjny,
-datę rejestracji i wykreślenia z rejestru,
c)o numerze identyfikacyjnym albo indywidualnym numerze identyfikacyjnym (INI), jeżeli został nadany,
d)o zamiarze eksploatowania jednostki pływającej na wodach: morskich albo śródlądowych, albo morskich i śródlądowych,
e)o zamiarze używania jednostki pływającej do celów rekreacyjnych lub komercyjnych,
f)o zamiarze używania jednostki pływającej do:
-amatorskiego połowu ryb,
-połowów rybackich,
-rybołówstwa rekreacyjnego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 19 grudnia 2014 r. o rybołówstwie morskim,
g)o nazwie jednostki pływającej, o ile została nadana przez właściciela,
h)o porcie macierzystym jednostki pływającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
i)o rodzaju napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego, także o jego mocy,
j)o marce i modelu lub typie jednostki pływającej,
k)o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki pływającej,
l)o materiale głównym, z którego zbudowany jest kadłub jednostki pływającej,
m)o roku budowy i producencie jednostki pływającej,
n)o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane,
o)o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, jeżeli została określona w deklaracji zgodności CE lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot,
p)o dopuszczalnej sile wiatru oraz znaczącej wysokości fali, jeżeli zostały określone w deklaracji zgodności CE lub innej dokumentacji wydanej przez upoważniony podmiot;
3)dokumentów lub materiałów potwierdzających informacje, o których mowa w pkt 2 lit. a-c oraz i-p;
4) dowodu wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego.
2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. d, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
3. Do wniosku o rejestrację dołącza się dokumenty i materiały, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3, a także dokument zawierający zgodę właściciela jednostki pływającej na uprawianie żeglugi przez armatora, deklarację zgodności CE jednostki pływającej oraz silnika, jeżeli były wydane.
4. Wniosek o rejestrację może zawierać dodatkowe informacje podane w celu zwiększenia skuteczności prowadzenia działań ratowniczych lub przeciwdziałania kradzieży, w szczególności:
1)dane osób, z którymi należy się kontaktować w razie prowadzenia działań ratowniczych;
2)kolor lub znaki charakterystyczne na kadłubie lub żaglach;
3)następujące dane dotyczące silnika zaburtowego: producent, typ silnika, moc w kW oraz numer silnika.
5. Wniosek o rejestrację składa się w postaci papierowej do organu rejestrującego osobiście albo przez przedstawiciela ustawowego albo pełnomocnika albo przekazuje się do organu rejestrującego w postaci elektronicznej.
6. W przypadku gdy wnioskodawca składa wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej, a posiada wymagane załączniki w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, dokumenty te mogą być dołączone do wniosku w postaci odwzorowania cyfrowego, a ich oryginały należy okazać organowi rejestrującemu przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.
Art. 7 [Nadanie nazwy, wybór portu macierzystego]
1. Nazwa nadana jednostce pływającej powinna być zwięzła oraz nie może naruszać dobrych obyczajów.
2. Właściciel jednostki pływającej jako port macierzysty wskazuje dla:
1)śródlądowej jednostki pływającej - miejscowość na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2)morskiej jednostki pływającej - port morski na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 8 [Rezerwacja numeru rejestracyjnego lub nazwy dla jednostki w budowie]
Właściciel może złożyć wniosek o przydzielenie i rezerwację numeru rejestracyjnego dla jednostki pływającej w budowie, a w przypadku jachtu morskiego - również o rezerwację nazwy. Numer rejestracyjny lub nazwa dla jednostki pływającej w budowie rezerwowana jest na okres nieprzekraczający 7 miesięcy, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Miejsce odbioru

Wydział Ochrony Środowiska, pok. 117, 118 (I piętro)

Wymagane Dokumenty

Jak w wierszu 7

Czas realizacji

Ustawowy czas na realizację
1 miesiąc od złożenia kompletnego wniosku

Opłaty

  1. rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego
  2. zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego
  3. wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego
  4. wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
  • Za rozpatrzenie wniosku, o którym mowa w pkt 1-3, pobiera się opłatę w wysokości 80 zł.
  • Za rozpatrzenie wniosku, o którym mowa w  pkt 4, pobiera się opłatę w wysokości 15 zł.
  • Za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku, o którym mowa w art. 28 ust. 2 / 2. Właściciel jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami, która podlega obowiązkowi rejestracji, o którym mowa w art. 3 ust. 1, ma obowiązek ją zarejestrować przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego określonego w ust. 1. Przepisów art. 18 ust. 7-9 nie stosuje się / ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, pobiera się opłatę w wysokości 60 zł.

Tryb odwoławczy

Od decyzji organu rejestrującego przysługuje odwołanie do:1)ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych;2)ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Starosty.

Uwagi

Art. 3 [Jednostki objęte obowiązkiem rejestracji]
1. Obowiązkowi rejestracji podlega:
1)jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW;
2)jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
3)jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
2. Obowiązkowi rejestracji, o którym mowa w ust. 1, nie podlega:
1) jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa;
2)jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
3)deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
3. Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
 
Organ rejestrujący wpisuje jednostkę pływającą do rejestru albo wydaje decyzję o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru w terminie 30 dni, licząc od dnia złożenia kompletnego wniosku o rejestrację.
 Po zweryfikowaniu kompletności wniosku o rejestrację organ rejestrujący wydaje zaświadczenie o złożeniu wniosku o rejestrację, którym właściciel jednostki pływającej może się posługiwać do czasu wydania dokumentu rejestracyjnego albo doręczenia
decyzji o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru.
 
Wniosek o rejestrację jednostki pływającej można również złożyć w wersji elektronicznej za pomocą dedykowanej Elektronicznej Skrzynki Podawczej, dostępnej pod adresem https://interesant.reja24.gov.pl

Podstawa prawna

  1. Ustawa o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 mz dnia 12 kwietnia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1137)
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 mz dnia 17 kwietnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 763)
  3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 mz dnia 7 lutego 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 248)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Międzyrzecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-07-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Grzegorz Dłubek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-07-31 14:20:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Melonek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-07-31 14:21:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Melonek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-26 13:34:03
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
757 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony